۲۵ نفر در درگیری‌های بازی سپاهان – پرسپولیس دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در حوادث و درگیری هواداران دو تیم پرسپولیس و سپاهان پس از بازی این دو تیم ۲۵ نفر دستگیر شدند.

سردار مهدی معصوم بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره اقدامات صورت گرفته در حاشیه بازی شب گذشته سپاهان ــ پرسپولیس، اظهار کرد: از هنگام تعیین زمان بازی مذکور، تمام پیش‌بینی های لازم برای تامین امنیت آن فراهم آمد و به پیشنهاد نیروی انتظامی استان اصفهان، قرارگاهی به همین منظور با چهار کمیته تشکیل شد.

وی افزود: یکی از کمیته‌های این قرارگاه، کمیته فرهنگی بود که از مهمترین اقدامات آن جلسه با لیدر ها و روسای کانون هواداران دو تیم، خوش‌آمدگویی توسط مسئولان انتظامی به هواداران و تهیه لوح زرین برای هواداران اخلاق‌مدار بازی بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کمیته انتظامی و ترافیکی از دیگر کمیته های این قرارگاه بود که موضوع نظم و امنیت در درون و بیرون از ورزشگاه و همچنین روان‌سازی ترافیک و جلوگیری از تردد خودروهای غیرضروری به نزدیک ورزشگاه را پیگیری می کرد، افزود: پایش تصویری کل ورزشگاه و نظارت ویژه بر روی معدود افراد هنجارشکن و همچنین بازرسی بدنی دقیق افراد از گیت‌های ورودی به ورزشگاه و جلوگیری از ورود اقلام ممنوعه از دیگر اقدامات مهم این فرماندهی در پیش از برگزاری بازی شب گذشته بود.

وی افزود: علاوه بر این نیروهای یگان‌ویژه با همکاری نیروهای انتظامی و پلیس راهور اصفهان با برنامه‌ریزی دقیق و سنجیده نظم و امنیت ورزشگاه را تامین کردند، همچنین پیش از بازی فوتبال نیز ضمن بازدید میدانی از ورزشگاه و محل تیم مهمان(پرسپولیس) و استقبال و خوش‌آمدگویی به آنها، نظارت دقیقی در گیت های ورودی را انجام دادند.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته، بازی حساس شب گذشته با آرامش کامل برگزار شد و هیچ گونه مشکلی وجود نداشت تا اینکه در وقت های اضافه به دنبال کری خوانی و درگیری بازیکنان در زمین، تنش به صندلی تماشاگران منتقل شد، ادامه داد: پس از پایان بازی، هواداران دو تیم با تحریک تعدادی از افراد هنجارشکن در بیرون از ورزشگاه درگیری مختصری داشتند.

وی از برخورد مقتدرانه ماموران پلیس اصفهان با معدود افراد متخلف و برهم زننده نظم و امنیت ورزشگاه خبر داد و گفت: در این رابطه ۲۵ فرد هنجارشکن بازداشت و تحویل مقام قضائی شدند تا در رابطه با آنها تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در مجموع این بازی به خوبی مدیریت شد به گونه ای که از آسیب به تماشاگران، به ویژه بازیکنان و مسئولان تیم میهمان و همچنین ایجاد خسارت به ورزشگاه جلوگیری شد ضمن اینکه ماموران ما تا ساعات دو و ۳۰ دقیقه بامداد درگیر حفظ امنیت و روان سازی ترافیک بودند، افزود: از همکاری و همراهی بسیار خوب اعضای شورای تامین، دستگاه قضائی، مسئولان حراست ورزشگاه، مسئولان و کانون هواداران هر دو تیم و همچنین تماشاگرانی که در برقراری نظم و امنیت ورزشگاه همکاری داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم.

کد خبر 377701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.