از مدارس لاکچری در تهران  تا شرایط اعزام  سربازان معتاد

قتل زن روستایی برای نپرداختن بدهی ۲۵۰ میلیونی، کشف ۹۶ بسته ۱۰۰ دلاری در یک خانه روستایی، حمله گرگهای گرسنه به گوسفندان، شرایط اعزام به خدمت مشمولان معتاد، انتقام جویی عجیب از همسر در فضای مجازی و ماجرای مدارس لاکچری ۸۵ میلیون تومانی را در بسته اجتماعی امروز ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک مرد روستایی برای نپرداختن بدهی ۲۵۰ میلیون تومانی اش به یک زن او را کشت و جسدش را وسط اتاق خانه ویلایی دفن کرد.

 مقتول زن ۶۲ ساله ای بود که شغلش حجامت بوده است و روزانه زنان و مردان بسیاری به خانه اش رفت و آمد داشتند. پس از گزارش قتل این زن،  کارآگاهان در جریان تحقیقات خود متوجه نام مردی ۵۴ ساله در فهرست افراد در نوبت حجامت می شوند، کارآگاهان با بررسی بیشتر دریافتند که این مرد مدتی قبل از مقتول خانه ای خریده و مبلغ ۲۵۰ تومان به او بدهکار بوده است در همین حال تحقیقات تکمیلی نشان می‌داد که بعد از زمان مراجعه او به خانه این زن برای حجامت دیگر کسی او را ندیده است.

پس از دستگیری، این قاتل ۵۴ ساله ضمن اعتراف به قتل، گفت: مدتی قبل خانه‌ای از این زن خریدم و در ازای آن مدارکی به او دادم که نشان می‌داد مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به او بدهی دارم. از آنجایی که توان پرداخت این مبلغ را نداشتم با طراحی نقشه‌ای تصمیم به سرقت مدارک گرفتم . روز حادثه به اتفاق پسر ۲۵ ساله‌ام و زن جوانی به بهانه حجامت به خانه آن زن رفتیم در مسیر آب میوه‌ای خریدم و آن را با قرص‌های خواب آورمخلوط کردیم. وقتی آب میوه مسموم را به او خوراندیم بی‌هوش شد. ما هم بسرعت مدارک و اسناد را برداشته و قصد ترک کردن آنجا را داشتیم که متوجه شدیم او نفس نمی‌کشد.خیلی ترسیده بودیم. تصمیم گرفتیم جسد را از بین ببریم. بنابراین او را به یک خانه ویلایی در روستای سیامزگی شهرستان شفت انتقال داده ودر داخل یکی از اتاق‌ها دفن کردیم.

ثبت ۳۲۱ حادثه طی هفته گذشته ۸۵۷ نفر مصدوم بر جای گذاشت

حسین پیرکولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: طی هفته گذشته ۳۲۱ حادثه ویژه در سامانه مرکز مدیریت عملیات بحران ثبت شد که از مجموع ۸۵۷ نفر مصدوم حوادث ویژه،۸۰۰ نفر توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل و از این شمار  ۵۷ نفر در محل درمان شدند و ۱۲۲ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

کشف ۹۶بسته ۱۰۰دلاری از خانه یک روستایی

سردار مسعود خرم نیا فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف ۹۶ بسته ۱۰۰ دلاری از یک باب منزل در روستای دریاس، خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر خرید و فروش غیر مجاز ارز خارجی توسط فردی در روستای دریاس شهرستان مهاباد، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت. وی با اشاره به اینکه در بازرسی از محل، ۹۶ بسته ۱۰۰ دلاری ارز خارجی قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش ارزهای مکشوفه یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برآورد شده است. متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

دندان‌های تیز گرگ‌های گرسنه، ۳۹ رأس گوسفند را درید

گرگ‌های گرسنه با حمله به محل نگهداری احشام در روستای "قشلاق حاج امیر" شهرستان "پارس آباد" ۳۹ رأس گوسفند را با دندان‌های تیز خود دریدند. بر اساس برآوردها خسارت وارده بر اثر این حادثه ۸۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

امشب؛ آخرین مهلت ثبت نام سنجش هوش پایه هفتم مدارس

مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اعلام کرد ساعت ۲۴ امروز شنبه ۴ خرداد پایان مهلت ثبت‌نام سنجش و پذیرش پایه هفتم مدارس سمپاد است.  براساس اعلام مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، بنا به درخواست‌های مکرر اولیا و دانش‌آموزان و علی‌رغم تمدید قبلی مهلت ثبت‌نام، برای ارج نهادن به تلاش‌های دانش‌آموزان، مهلت ثبت‌نام از روز پنج شنبه ۲ خرداد تا ساعت ۲۴ شنبه ۴ خرداد ۹۸ تمدید شد.

انتقام‌جویی عجیب از همسر سابق در فضای مجازی

در پی شکایت شهروند خانمی ۳۹ ساله ساکن غرب تهران در خصوص انتشار برخی از تصاویر خصوصی اش در فضای مجازی توسط فردی ناشناس، تجسس‌های پلیسی در این زمینه آغاز شد. به گفته رئیس پلیس فتا پایتخت متهم همسر سابق شاکیه بوده که با در اختیار داشتن تصاویر وی اهداف مجرمانه خود را عملی می‌کرد. متهم در اعترافات خد گفته که هدف از انتشار عکس های همسر سابقش انتقام گیری بوده است.

شرایط اعزام به خدمت مشمولان معتاد

بسیاری از مشمولان و سربازانی که معتاد شده‌اند، درباره اعزام به خدمت سوالاتی دارند که به آنها پاسخ خواهیم داد.

مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، اعزام افراد معتاد به خدمت ممنوع است و سربازانی که در حین اعزام به خدمت معتاد شده‌اند، می‌توانند در صورت پاک شدن، مجددا با ارائه گواهی به خدمت اعزام شوند.

همچنین بسیاری از بسیجیان که بیش از شش سال فعالیت و گواهی آموزش تکمیلی دارند، درباره میزان کسری خدمت بسیج سوالاتی دارند، که بهتر است بدانند: کسر خدمت بسیج در حال حاضر شش ماه است و افراد می‌توانند بهره‌مند شوند.

ماجرای جن‌گیری که از دختران جوان اخاذی می‌کرد

فردی که با اغفال و هیپنوتیزم دختران جوان به بهانه دفع جن از بدن آنان اقدام به اخاذی از آنان می کرد، دستگیر شد.

در پی کسب خبری مبنی بر این که فردی با بهانه دفع جن از بدن افراد اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از آنان می کند، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی بابلسر قرار گرفت. متهم که با اغفال و کشاندن دختران جوان به منزل شخصی با استفاده از روش هیپنوتیزم آنان را از حالت عادی خارج و پس از تهیه عکس و فیلم و با تهدید انتشار، اقدام به اخاذی از آنان می کرد در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به اخاذی و کلاهبرداری از ۸ نفر اعتراف کرده است. 

مدارس لاکچری در تهران با اردوهای ۸۵ میلیونی سوئد و فرانسه!

بر اساس گفته‌های مجتبی زینی وند حداکثر شهریه برای مدارس ابتدایی شهر تهران ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، دبیرستان‌های دوره اول متوسطه حداکثر ۱۱ میلیون تومان و برای دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه به غیر از پایه دوازدهم حداکثر ۱۵ میلیون تومان دانست.

 آنطور که  در بررسی‌های خود متوجه می‌شویم مدارس غیرانتفاعی بر اساس خدماتی که ارائه می‌دهند به درجه یک، دو و سه تقسیم می‌شوند که بر اساس همین تقسیم بندی شهریه مدارس هم متفاوت است.

 مدرسه درجه یک:

این مدارس  با قدرت و ثروت تأسیس شده‌اند. مدارسی که ورود به آنها برای هر دانش‌آموزی دست یافتنی نیست و حتی آموزش‌وپرورش نیز برای نظارت بر فعالیت آنها قدرت چندانی ندارد.

یکی از این مدارس در غرب شهر واقع شده است. مجتمع بزرگ آموزشی که از مهد کودک تا دبیرستان دانش‌آموز دارد. شهریه‌ای که این مدرسه می‌گیرد در مقطع ابتدایی ۱۵ میلیون تومان، متوسطه اول ۱۹ میلیون تومان و متوسطه دوم ۲۳ میلیون تومان است.

این مدرسه لیستی از برنامه‌های مختلف را به خانواده ارائه می‌دهد. که دانش‌آموزان باید آن را یاد بگیرند. دانش‌آموزان در این مدرسه باید یک موسیقی را به صورت تخصصی آموزش ببینند. زبان دوم خارجی، یک ورزش تخصصی، شنا، یوگا، زومبا، آموزش کامپیوتر را آموزش می‌بینند.

این مدارس اردوی داخلی و خارجی دارند و برای کنکوری‌ها کلاس‌های خاص برگزار می‌کنند. البته خانواده‌هایی که می‌خواهند مهاجرت کنند، می‌توانند فرزندانشان را در کلاس‌های بین‌المللی این مدرسه ثبت نام کنند و دانش‌آموزان سر کلاس  زبان انگلیسی آموزش می‌بینند.

تعدادی از مدارس سرشناس شهر تهران هستند که مدل آموزش‌شان این چنین است. این مدارس خاص را می‌توان در مناطق یک تا سه پایتخت جست‌وجو کرد، مدارسی که مشتریانشان نیز خاص هستند.  والدینی که فرزندان‌شان را در این مدارس ثبت‌نام کرده‌اند مشکلی برای پرداخت شهریه ندارند. بر اساس گفته‌های برخی از اولیا همه دانش‌آموزان برای نشستن پشت میز و نیمکت این مدرسه آزمون سختی را می‌دهند. اگر در این آزمون قبول شوند تازه اجازه ورود به مدرسه را پیدا می‌کنند.این موضوع را والدین برخی از دانش‌آموزان  می‌گویند.

مادر یکی از دانش‌آموزان پایه یازدهم درباره نحوه ثبت نام دخترش در این مدرسه می‌گوید ما برای پایه یازدهم ۲۲ میلیون تومان پرداخت کردیم اما با برنامه فوق برنامه‌ای که برخی هایش هم اجباری بود در نهایت هزینه سال تحصیلی دخترم ۳۵ میلیون تومان شد. البته اردوهای خارجی و داخلی هم دارند مثلاً دخترم اردوی فرانسه را شرکت کرد و ما در حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه سفر فرانسه را دادیم. البته امسال سفر شیراز هم داشتند که حدود ۵ میلیون تومان هزینه کردم. »

چند نفر از دانش‌آموزانی که در این مدرسه درس می‌خوانند هم  می‌گویند: «این مدرسه آموزش‌های خاصی ندارد فقط اردوهای داخلی و خارجی خوبی دارد. » یکی از همین دانش‌آموزانی که در اردوها شرکت کرده است می‌گوید: «ما عاشق اردوهای خارج از کشورش هستیم. خودم سوئد و فرانسه را رفتم. برای سوئد ۳۰ میلیون و برای پاریس هم ۵۰ میلیون داده‌ایم و در آنجا از دانشگاه‌ها، چند مدرسه و مراکز تفریحی دیدن کردیم

کد خبر 377169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.