افتتاح مرکز تخصصی خانواده در اصفهان/ از هر ۱۰۰ ازدواج ۳۳ مورد منجر به طلاق می‌شود

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در آیین افتتاح مرکز تخصصی خانواده، تصمیم گیری‌های سلیقه‌ای برخی مسئولان را آفت دانست و گفت: میلیاردها پول برای ایجاد نشاط اجتماعی هزینه می شود اما نهاد خانواده به عنوان مقدس ترین عنصر جامعه، در نظر گرفته نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی در آیین افتتاح مرکز تخصصی خانواده که صبح امروز پنجشنبه دوم خرداد ماه برگزار شد، با بیان اینکه باید با تفکری که نهاد خانواده را به عنوان یک ابزار برای اهداف کوتاه مدت هدف گرفته است،  مبارزه کنیم، اظهار کرد: باید امروز خانواده را به عنوان مقدس ترین نهاد اجتماع برای ساماندهی جامعه و پیشگیری از آسیبها و نابهنجاری های اجتماعی در نظر گرفت زیرا خانواده پایگاهی برای شناسایی مشکلات جامعه است.

وی افزود: اگر با خانواده درست رفتار شود هرگز شاهد ناهنجاری ها در سال های پس از نوجوانی فرزندانمان نخواهیم بود، ارتباط ضعیف در خانواده ها برای نوجوانان و زنان و مردان ما آسیب زاست.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در تصمیم گیری ها برای ایجاد نشاط اجتماعی هرگز به خانواده توجه نشده است و برای خانواده ها تولید محتوا نکردیم، خانواده ای که طی سال ها، آموزش و پرورش در کنارش نبوده و آداب فرزندپروری را آموزش ندیده است.

وی ادامه داد: سلیقه ای عمل کردن در تصمیم گیری ها آفت است، میلیاردها تومان پول هزینه می کنیم برای ایجاد نشاط اجتماعی اما مهمترین عنصر یعنی خانواده را در نظر نمی گیریم و نیاز بود که کارشناسان و جامعه شناسان برای ایجاد یک الگوی صحیح و علمی برای کمک به جامعه و خانواده ورود کنند.

محمدی گفت: مرکز تخصصی خانواده امروز به رغم همه سنگ اندازی ها برای کمک به جامعه و ایجاد پویایی و کارآمدی نهاد خانواده ها افتتاح شد تا خانواده در جامعه احساس نشاط داشته باشد و با فرزند خود به طور صحیح ارتباط گیرد نه آنکه تربیت کردن فرزند را رها کند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که همه کارشناسان و همه آنهایی که دل در گرو مردم دارند و دلسوزانه برای جامعه تلاش می کنند از این مرکز برای اهداف والای خود استفاده کنند.

محمدی تاکید کرد: مرکز تخصصی خانواده در خصوص مسائل کودکان، زنان و ناهنجاری های اجتماعی به کمک همه سازمان های دولتی و سمن ها نیازمند است.

ایران رتبه دوم جمعیت سالمند در جهان

همچنین رضا اسماعیلی جامعه شناس و استاد دانشگاه در این مراسم با اشاره به اینکه در اصل ۱۰ قانون اساسی خانواده بنیان اصلی جامعه شناخته شده است، اظهار کرد: در آیین و فرهنگ ما بارها بر خانواده و تشکیل خانواده تاکید شده است همان طور که نبی مکرم اسلام هیچ بنایی را محکم تر از تشکیل خانواده نمی دانند و در سیره پیغمبر بر ازدواج و تشکیل خانواده تاکید شده است.

وی ضمن قدردانی از مجموعه مدیریت شهری اصفهان برای راه اندازی مرکز تخصصی خانواده ، گفت: اصفهان، پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی ، امروز به عنوان شهری خانواده مدار شناخته می شود شهری که به دنبال ایجاد آرامش و سلامت روانی برای شهروندان باشد.

این جامعه شناس ادامه داد: امروزه شاهد تغییراتی مثبت و منفی در خانواده ها هستیم، خانواده ها در حال کوچکتر شدن هستند و ارتباطاتمان با فرزندانمان کمتر شده است، میزان تحصیلات زنان رو به افزایش است و با افزایش رسانه ها و شبکه های اجتماعی پایه و بنیان خانواده ها در حال چرخش و تغییر است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت کشور ما رو به سالمند شدن است و در جهان رتبه دوم را داریم، ادامه داد: براساس تازه ترین مطالعات در اصفهان از هر ۱۰۰ ازدواج ۳۳ مورد منجر به طلاق و جدایی می شود و این در حالی است که بسیاری از جدایی‌ها عاطفی است که در آمارها به آن اشاره نشده است.

اسماعیلی با بیان اینکه برای تشکیل مرکز تخصصی خانواده تاکنون ۱۵ جلسه کارشناسی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل این مرکز آگاهی بخشی و آموزش، تغییر نگرش ها و مهارت ورزی در خانواده و جامعه است زیرا داشتن شهری پایدار در سایه هم افزایی و گذشت و آگاهی امکانپذیر است.

این جامعه شناس با تاکید بر اینکه در جامعه باید خانواده در الویت باشد، گفت: برای داشتن خانواده ای پایدار باید به محبت، تعهد، تعالی، داشتن روابط مطلوب زناشویی و پایداری اقتصادی توجه کرد.

کد خبر 376961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.