۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
خواص درمانی گل رز چیست؟

مصرف گل رز ، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و نقش موثری در  کنترل فشار خون افراد دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گل رز، خاصیت ضد افسردگی دارد و تنش‌های عصبی، امراض قلبی و زخم‌های گوارشی را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. از دیگر خواص این گیاه جادویی می‌توان به سم‌زدایی بدن، بهبود سیستم ایمنی، کاهش یبوست و پیشگیری از زخم معده اشاره کرد. در این گزارش شما را با خواص جادویی گل رز در درمان بیماری‌ها آشنا می‌کنیم.

تقویت سیستم ایمنی بدن

 گل رز سرشار از ویتامین E است و فواید زیادی برای سلامت پوست دارد؛ روغن دانه‌های این گیاه برای محافظت از پوست به‌ویژه پوست‌های خشک و حساس و درمان بعضی عارضه‌های پوستی استفاده می‌شود.  همچنین از آنجا که میوه تازه گل رز سرشار از ویتامین ث است، نقش مهمی در حفظ سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی دارد.

خاصیت ضد التهابی 

در عصاره این گل، رنگدانه‌هایی مانند کاروتنوئید، فلاوانوئید، پلی‌فنول با خواص آنتی‌اکسیدانی قوی  و ضد التهابی وجود دارد؛ مصرف گل رز به تسکین درد آرتریت کمک می‌کند و توانایی حرکتی را بهبود می‌بخشد. این گیاه جادویی به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی، باعث تسکین دردهای روده و بهبود فعالیت منظم شکم می‌شود و به جذب مواد مغذی موجود در روده‌ها کمک می‌کند.  

پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی

 آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات پلی‌فنولیک موجود در گل رز ، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد و نقش موثری در کنترل فشار خون افراد دارد. همچنین لیکوپن (رنگدانه گیاهی قرمز رنگ) موجود در این گیاه نیز باعث کاهش ابتلا به امراض قلبی می‌شود.

پیشگیری از سرطان

 اکثر آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گل رز، خاصیت ضدسرطانی دارد و مانع رشد سلول‌های سرطانی می‌شود؛ نوشیدن دمنوش گل رز نیز راهکاری مفید برای  مبارزه با  سرطان سینه است اما مطالعات بیشتری باید در مورد میزان تاثیر این گیاه بر روند پیشروی سرطان صورت گیرد.

کد خبر 376928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.