چه بیماری‌هایی با روزه‌گرفتن درمان می‌شود؟

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که روزه گرفتن ، شیوه درمانی موثر برای بسیاری بیماری‌ها نظیر دیابت، نارسایی کبدی و سندرم متابولیک است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بررسی‌های جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد که روزه گرفتن باعث افزایش سطح پروتئین‌های خاص در بدن افراد می‌شود و از بدن آن‌ها در برابر سندرم متابولیک (Metabolic syndrome)، دیابت و نارسایی‌های کبدی محافظت می‌کند. بسیاری افراد به منظور کاهش وزن، روزه می­‌گیرند، زیرا محدود کردن غذای دریافتی باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود اما این فرآیند می‌تواند حتی با پیری مبارزه کمک کند.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت، بیش از ۶۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان از مشکل چاقی رنج می‌برند و در معرض ابتلا به بسیاری بیماری‌ها قرار دارند. گروهی از محققان کالج "Baylor " دانشگاه تگزاس به تازگی، مزایای روزه گرفتن از هنگام سحر تا غروب آفتاب را ارزیابی کردند؛ برای انجام این مطالعه، ۱۴ فرد سالم که به مدت ۱۵ ساعت روزه بودند مورد بررسی قرار گرفتند و نمونه خون شرکت کنندگان قبل از روزه گرفتن و پس از آن گرفته شد.

نتایج بررسی‌های حاکی بود که روزه گرفتن به مدت ۳۰ روز، سطح بعضی پروتئین­‌ها نظیر "tropomyosin (TPM) 1,3 و 4.TPM" را افزایش می‌دهد؛ افزایش این پروتئین‌ها، مقاومت نسبت به انسولین را بالا می‌برد و از بدن افراد در برابر بیماری­‌های سندروم متابولیک، دیابت و نارسایی‌های کبدی محفاظت می‌کند و  عوارض جانبی رژیم­­‌های غذایی سرشار از چربی و قند را کاهش می­‌دهد.

جالب است بدانید که پروتئین tropomyosin، تنظیم انقباض ماهیچه‌های اسکلتی و عضلات قلب را بر عهده دارد. پروتئین TPM3 نیز با افزایش حساسیت بدن نسبت به انسولین، موجب کنترل بهتر قند خون می‌شود. به گفته محققان آمریکایی روزه‌گرفتن باعث حفظ سلامت روده، تنظیم ساعت بیولوژیک بدن و به طور کلی باعث حفظ سلامت عمومی انسان می­‌شود و یک روش سالم برای مبارزه با چاقی است.

کد خبر 376925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.