جمعیت استان پیشنهادی "اصفهان شمالی" حدنصاب لازم را ندارد

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور: نمایندگان کلیات طرح اصفهان شمالی را به تصویب رساندند و بررسی جزئیات این طرح به جلسه بعدی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور موکول شد .

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت و گو با ایمنا اظهار کرد: برسی طرح تشکیل استان اصفهان شمالی روز شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در  کمیسیون شوراها و امور داخلی با حضور نماینده وزارت کشور  مطرح شد و موافقان و مخالفان این طرح  نظر خود را بیان کردند.

وی افزود: نمایندگان کلیات این طرح را به تصویب رساندند و بررسی جزئیات این طرح به جلسه  بعدی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور موکول شد و قرار شد جلسه بعدی که به بررسی جزئیات این طرح پرداخته می شود با حضور نمایندگان شهرستان‌های مشمول این طرح باشد.

با توجه به این که تعداد زیادی از کارشناسان جغرافیای سیاسی این طرح را  مفید نمی دانند سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پاسخ به این سئوال که آیا تصویب کلیات این طرح با کار کارشناسی کامل انجام گرفته است اظهار کرد: در این جلسه نماینده وزارت کشور همین موضوع را بیان کردند که با توجه به تقسیمات کشوری این طرح باعث ایجاد مشکل می شود و در ادامه  مبحث حدنصاب جمعیت را مطرح کردند که  مجموع جمعیت این شهرستان‌ها ‌زیر یک میلیون نفر است .

سلیمی ادامه داد : در این مرحله کلیات این طرح به تصویب کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور رسید تا در جلسات آینده با توجه به حضور نمایندگان استان و شهرستان های مشمول این طرح جزئیات طرح تشکیل اصفهان شمالی بررسی شود.

کد خبر 375924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • اصفهان IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    12 4
    اکثر مردم اصفهان با طرح مخالف هستند ولی اصرار بیجای آقای ساداتی چالش برااستان شده
    • علی IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
      4 9
      معلومه اصفهان مخالفه چون درآمدش از کاشانه
    • مهران IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
      11 0
      «در پاسخ به علی»: برای خنده بد نبود! در ضمن حالا که کاشان با آب زاینده رود «بحران زده» که به طور غیر قانونی به این شهر خارج از حوضه آبریز آن منتقل می‌شود به دنبال تجزیه استان هم هست!
  • اردستان IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    10 1
    مردم اردستان راضی به این طرح نیستند