بزرگترین ناوگان اتوبوس‌های برقی جهان در شیلی

سانتیاگو پایتخت کشور شیلی به خاطر داشتن یک ناوگان اتوبوسرانی برقی گسترده به عنوان پیشروترین ناوگان اتوبوس‌های برقی جهان شناخته شده‌است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این روزها استفاده از وسایل حمل‌ونقل برقی در سراسر جهان بسیار گسترش یافته‌ است. مقامات شهری و آژانس‌های حمل‌ونقل در بسیاری از شهرهای جهان در تلاش برای یافتن بهترین و جدیدترین روش‌های تردد از طریق اتومبیل، اتوبوس، اسکوتر و دوچرخه هستند.

تا چند سال اخیر، کشور چین با بیشترین بهره‌برداری از خودروهای برقی، اولین جایگاه جهان را در این زمینه به خود اختصاص داده بود. به عنوان مثال در سال گذشته شهر شنزن برای نخستین بار در جهان به طور صد درصد تنها از اتوبوس‌های برقی برای حمل‌ونقل عمومی استفاده کرد.

با این حال اکنون سانتیاگو به سرعت در حال افزودن اتوبوس‌های برقی در شهر است به طوری که پیش‌بینی می‌شود پس از چین، شیلیدر سال آینده با بیش از ۲۰۰ اتوبوس در سانتیاگو، بزرگترین ناوگان اتوبوسرانی برقی جهان را به خود اختصاص دهد که این تعداد تا سال ۲۰۲۰ به بیش از ۵۰۰ اتوبوس در این شهر خواهد رسید. اما سؤالی که در اینجا ممکن است مطرح شود این است که شیلی چگونه توانست به این موفقیت دست یابد؟

وفور مواد معدنی مهم در این کشور

شیلی با تولید ۲۷ درصد از کل مس در جهان بزرگترین تولید کننده این ماده به شمار می‌رود. مس یکی از مهمترین مواد خام مورد استفاده در ساخت اتوبوس‌های برقی به شمار می‌رود چرا که تولید این اتوبوس‌ها سه برابر بیش از اتوبوس‌های معمولی مس مصرف می‌کنند. علاوه بر این کشور شیلی دومین جایگاه جهان از نظر تولید لیتیوم یکی دیگر از مواد اصلی مورد استفاده در باطری خودروهای برقی را به خود اختصاص داده‌ است.

سیاست‌های عمومی قدرتمند

کشور شیلی اقدامات زیادی را به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای انجام داده‌ است. طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۳ انجام شد حمل‌ونقل نقش مهمی در تولید گازهای دی‌اکسیدکربن در شیلی ایفا می‌کند. سیستم اتوبوسرانی شهر سانتیاگو سالانه بیش از نیمی از اکسید نیتروژن این شهر و ۴۵۰ هزار تن دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند. میانگین ذرات معلق در پایتخت شیلی بیش از دو برابر مقداری است که توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان میزان بی‌خطر مشخص شده‌ است.

در سال ۲۰۱۷ دولت شیلی یک استراتژی مبنی بر استفاده از حمل‌ونقل برقی منتشر کرد. این استراتژی با همکاری وزیر انرژی، حمل‌ونقل و محیط زیست به منظور ایجاد تردد خودروهای برقی انجام شد؛ هدف این بود که تا سال ۲۰۵۰ حدود ۴۰ درصد از خودروهای شخصی و ۱۰۰ درصد از حمل‌ونقل عمومی توسط وسایل نقلیه برقی انجام شود.

کد خبر 375192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.