به گزارش ایمنا، محمود دلف لویمی با بیان اینکه اعتبار پیشبینی شده سال ۹۸ حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز مبلغ ۸۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: این پروژه و طرحها در شش بخش تقسیمبندی میشود که بخش نخست شامل پروژههای مطالعاتی شامل ادامه طرحهای قبلی و جدید است.
وی تعداد این طرحها را ۱۱ عنوان بیان کرد و گفت: طراحی خط نخست BRT (به روزرسانی مطالعات قبلی)، طراحی پایانه شهیدچمران در ضلع شمال غربی اهواز جنب نمایشگاه بینالمللی، مطالعات مکانیابی پایانه بزرگ برون استانی، مطالعات استفاده از خطوط درونشهری در جابهجایی مسافر (ریل باس)، طراحی خطوط دوچرخه بلوارهای ساحلی، مطالعه و طراحی ۱۷ تقاطع غیرهمسطح، بخشی از این طرحها است.
دلف لویمی خبر داد: مطالعات ساماندهی ترافیک ورزشگاه فولاد و غدیر که مرداد ماه ۹۶ شروع شده بود، تقریبا به پایان رسیده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اهواز تصریح کرد: طرحهای دیگری از جمله احداث ۳۰ ایستگاه مکانیزه اتوبوس (ازطریق سازمان مشارکتها) شناسایی و اجرای هفت پل عابرپیاده (ازطریق اداره مشارکتها)، مطالعه و برنامهریزی جهت احداث پایانههای اتوبوسرانی و شکست خطوط (کوتاه کردن مسیرها)، مطالعه طراحی و اجرای ۱۰۰ مورد اصلاح هندسی و ایمنسازی در سطح مناطق هشتگانه و ... در دستور کار گروه مطالعات و طراحی قرار دارد.
وی با بیان اینکه در برنامههای مهندسی و ایمنی سال ۹۸ افزایشی برای همه موارد نسبت به عملکرد سال ۹۷ پیشبینی شده است، افزود: رنگآمیزی جداول، خطکشی محوری، خطکشی عابرپیاده، نصب تابلو و تجهیزات ترافیکی، بهسازی و نوسازی ایستگاههای سطح شهر، مسقفسازی پلهای عابر پیاده و نصب علائم و تجهیزات ایمنی و ترافیکی و ... از جمله برنامهها و وظایف این مدیریت است.
دلف لویمی اظهار کرد: در مجموع در حوزه مهندسی و ایمنی ترافیک ۱۰۰ طرح پیشبینی شده است که ۲۸ مورد اجرا و ۱۲ مورد در حال اجرا و همچنین ۴۲ مورد در سال جاری اجرا میشود که در شش ماه نخست سال ۱۹ طرح و در شش ماهه دوم ۲۳ طرح در دستور کار اجرا قرار میگیرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اهواز افزود: در حال حاضر ۴۵ پل عابر پیاده موجود است که چهار پل آن مکانیزه و ۴۱ مورد غیرمکانیزه است؛ قصد داریم امسال پنج پل عابر پیاده جدید از محل اعتبارات جاری و هفت پل با مشارکت بخش خصوصی را احداث کنیم.
وی گفت: طبق برنامه سال ۹۸ جهت احداث، تکمیل و تجهیز پایانهها و توقفگاههای مرکزی اتوبوس و تاکسی سطح شهر اعتباری حدود ۳۰ میلیارد ریال پیش ینی شده است که شامل احداث پایانه شهید بندر، بهسازی توقفگاه قدس، بهسازی پایانه های شهید فهمیده و آزادگان، احداث پایانه های جنب دانشگاه آزاد، بهسازی پایانه شرق بازسازی و تجهیز تعمیرگاه مرکزی است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اهواز از راهاندازی ریل باس با هماهنگی راه آهن جنوب خبر داد و گفت: با توجه به پایان ساخت سکوهای ریل باس، این طرح آماده اجرا است و برای تکمیل ایستگاهها سازمان عمران شهرداری، پنج دهانه ایستگاه مکانیزه را خریداری کرده و در حال تحویل به مناطق است که امیدواریم تا پایان خردادماه این ایستگاههای مکانیزه مستقر شوند.
دلف لویمی در خصوص راهاندازی خطوط BRTاهواز نیز اضافه کرد: به محض آماده شدن مسیرها، پروژه BRT به بهرهبرداری میرسد؛ امیدواریم بتوانیم ناوگانBRT را با همکاری سازمان دهیاریها و شهرداریها خریداری کنیم ولی تا آن زمان با اتوبوسهای معمولی کار را شروع میکنیم.
وی با اشاره به پروژههای کنترل و مدیریت ترافیک، اظهار کرد: در این حوزه پروژههای متعددی همچون ساخت و تجهیز ساختمان مرکز کنترل ترافیک، بهرهبرداری، تعمیر و نگهداری، چراغهای راهنمایی هوشمند، مانیتورینگ و دوربینهای نظارت تصویری T، زیر ساخت و مرکز داده، سامانههای ثبت تخلف، سامانههای هوشمند مدیریت ترافیک و اطلاعرسانی و ... در سال ۹۸ در دستور کار قرار دارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اهواز با تأکید بر لزوم فرهنگسازی در زمینه ترافیک افزود: در زمینه آموزش و فرهنگ ترافیک ساخت دو پارک ترافیکی در مناطق چهار و هشت، برگزاری دورههای آموزشی ویژه کارشناسان، رانندگان اتوبوس، تاکسی، کامیون و وانتبارها و نونهالان و دانشآموزان درمدارس و مهدکودکها، طرح پلیس مدرسه و ... انجام میشود.
دلف لویمی خاطرنشان کرد: در بخش اتوبوسرانی برنامههای سال ۹۸ در ۱۶ بند در دستور کار قرار دارد که از مهمترین آنها میتوان به پیگیری جهت خرید اتوبوس جدید، توسعه در بخش هوشمندسازی مدیریت ناوگان اتوبوسرانی، راهاندازی خطوط مینیبوسرانی در شش خط با توجه به اصلاح نرخ، شناسنامهدار کردن تمامی ایستگاههای مکانیزه، ایستگاههای اتوبوس سایباندار و معمولی سازمان، تعمیر و بازسازی اتوبوسها اشاره کرد.
وی ادامه داد: برنامههای سازمان تاکسیرانی در سال ۹۸ در ۱۳ بند تعریف شده که برگزاری دورههای آموزشی ویژه رانندگان تاکسی، آژانسهای تاکسی تلفنی و رانندگان سرویس مدارس، پیگیری اخذ تسهیلات مناسب در راستای نوسازی خودروهای فرسوده، توسعه ناوگان تاکسیرانی، جانمایی ایستگاههای جدید در سطح شهر و بهره برداری مطلوبتر از سامانه حمل و نقل دانشآموزی (سپند) در راستای کارایی بیشتر در ارائه خدمات بهینه حمل و نقل و هوشمندسازی ناوگان و راهاندازی اتاق مانیتورینگ بخشی از این طرحها است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اهواز با اشاره به تشکیل سازمان حمل و نقل بار در سال گذشته، تصریح کرد: این سازمان که در سال ۹۷ صدور، تمدید و لغو پروانههای فعالیت و اشتغال رانندگان باری را به عهده داشت، برنامههای متعددی را در راستای اهداف سازمانی در سال ۹۸ آغاز کرده است که میتوان به مطالعات جانمایی توقف خودروهای سبک و سنگین شرق و غرب اهواز، ساماندهی وانتبارها از هسته مرکزی شهر ساماندهی پیک موتوری، استقرار و رونمایی از سامانه جامع مدیریت حمل و نقل و بار اشاره کرد.
نظر شما