قانون استانی شدن انتخابات برای مجلس یازدهم اجرایی نمی شود

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که در آن به استانی شدن انتخابات نیز پرداخته شده در صورت تایید شورای نگهبان هم در انتخابات مجلس یازدهم اجرایی نمی شود.

به گزارش ایمنا، محمد جواد کولیوند گفت: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس هم‌زمان با بررسی‌ شورای نگهبان در هیئت‌ نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در حال بررسی است.
وی ادامه داد: پس از اعلام نظر شورای نگهبان باید کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ایرادات شورای نگهبان را برطرف کند، با توجه به اینکه مجلس تا هفتم خرداد جلسه علنی دارد و پس از آن نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند، از دوم خرداد روز شمار انتخابات شروع می‌شود و از نهم تا شانزدهم خرداد نیز زمان استعفای مقامات برای حضور در انتخابات مجلس است، پس در خوش‌بینانه‌ترین حالت هم این طرح به اجرای انتخابات مجلس یازدهم نمی رسد.
وی تاکید کرد: اگر پس از رفع ایرادات این طرح در مجلس، شورای نگهبان نیز آن را تصویب کند چون به روز شمار انتخابات برخورد کرده‌ایم، قطعا این قانون به انتخابات مجلس یازدهم نمی‌رسد و انتخابات با همان قانون قبلی اجرا می‌شود.
 

کد خبر 375118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.