آیین چهاردهمین قرن شهادت امام علی (ع) برگزار می‌شود

مدیرموسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت (ع) اصفهان گفت: آیین چهاردهمین قرن شهادت امام علی (ع) با فعالیت ۱۵ کمیته تخصصی در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین رضازاده پیش از ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه سال جاری مصادف با چهاردهمین قرن شهادت اسوه بشریت امیرالمومنان (ع) است، اظهار کرد: ستاد علما و فرهیختگان در موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت (ع) در قالب ۱۵ کمیته به منظور تبیین و برنامه‌ریزی برای بزرگداشت این رویداد بزرگ در تاریخ اسلام فعال شده است.

وی با بیان اینکه کمیته‌ها هنری، اطلاع رسانی، فضای مجازی و ... در این خصوص راه‌اندازی شده است، افزود: ائمه جمعه، علما و کمیته فرهنگی و هنری مساجد نیز در این برنامه مشارکت فعالی را خواهند داشت.پ

مدیرموسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت (ع) اصفهان ادامه داد: همچنین فعالیت کمیته قرآن و عترت و برنامه برگزاری کرسی های تلاوت، اجرای برنامه‌های ویژه به وسیله گروه های تواشیح قرآن، فعالیت گسترده کمیته نهج البلاغه، کمیته مداحان و مرثیه خوانان و اجرای برنامه های مذهبی و هیئت ها نیز در حاشیه این رویداد بزرگ اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته تبلیغات شهری و شورای تبلیغات نیز در زمینه چاپ و نصب بنر و تراکت در سطح شهر فعال خواهد بود، اضافه کرد: برنامه ریزی فعالیت کمیته شبکه های اجتماعی تبیین شده است که این کمیته از مجموعه شبکه های اجتماعی جهت اطلاع رسانی با ایجاد هشتگ و موضوع رسانه ای در این شبکه ها نقش خود را در این بخش ایفا می کند.

رضا زاده تصریح کرد: همکاری با معاونت فرهنگی آموزش و پرورش استان اصفهان در راستای ارائه برنامه های ستاد در واحدهای آموزشی در مقاطع مختلف انجام می شود.

وی با بیان اینکه مشارکت کمیته تولید محتوا و مدیریت پایگاه اطلاع رسانی کار عمده و عظیمی است، گفت: فعالیت این کمیته با همکاری محققان ارزشمند و باتجربه است که محتوای سایت تبیین می‌شود و خوشبختانه اکنون در مراحل مقدماتی شاهد پیشرفت کارها در این زمینه بودیم، امیدواریم که این پایگاه اطلاع رسانی بتواند هم در فراخوان اطلاعات و هم در ارائه خدمات به مخاطبان موثر باشد.

وی یادآور شد: مشارکت کمیته دانشجو با تبیین های دانشگاهی و فعالیت کمیته اطلاع رسانی و رسانه برای ارائه برنامه های مفصل فعال هستند.

مدیرموسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت (ع) اصفهان خاطرنشان کرد: فراخوان برای ارسال آثار شروع شده است و این فراخوان اثار در خصوص مقالات، هنرهای تجسمی، خطاطی، قلم زنی، نگارگری، میناکاری و همه حوزه های هنری خواهد بود.

وی تأکید کرد: در دانشگاه فراخوان شعر و مقاله با مضنون حضرت علی (ع) است که به وسیله نهاد مقام معظم رهبری برای دانشجویان انجام می شود و کلیه آثار در کمیته انتخاب و داوری گزینش می شوند و در کنگره پایان سال نفرات برتر و منتخب تجلیل خواهند شد.

موضوع محوری همه آثار تولیدی حول محور شخصیت امام علی (ع) است

همچنین مشکلانی دبیر و مسئول ستاد علما و فرهیختگان در موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت (ع) اصفهان در این نشست خبری اظهار کرد: در این برنامه ها همه آثار فرهنگی و هنری با موضوع امام علی (ع) خواهد بود و یکی از مسائل بسیار مهم اینکه همه آثار با هدف ترویج ارزش ها و ویژگی های شخصیتی این امام بزرگوار و تحکیم پایگاه اسطوره ای و الگویی ا یشان در نسل ها به خصوص گروه کودکان و نوجوانان است.

وی تأکید کرد: باتوجه به سال رونق تولید تأکید بر ارزش هایی مثل کارخلاقانه، خوش بینی به آینده وتلاش در جهت خدمت به آینده مطلوب مورد انتخاب است.

وی با بیان اینکه باتوجه به نقش وحدت آفرین حضرت علی (ع) و اهمیت حقوق بین الملل در جهان اسلام همکاری با دیگر کشورها و شرکت آن ها در این کنگره در برنامه ریزی ها در دستور کار قرار گرفته است، افزود: برای همکاری با کشورهای ترکیه، سوریه، اردن، هند، هرات، بحرین، قطر، افغانستان و الجزایر در حال هماهنگی برای شرکت در این کنگره هستیم و موافقت و علاقه مندی اولیه در این زمینه اعلام شده است.

مشکلانی تصریح کرد: این کنگره با عنوان (کنگره مردمی تولید محتوای فرهنگی و هنری به مناسب چهاردهمین قرن شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) است) و این فعالیت به صورت خودجوش و مردمی اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر 374938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.