اجازه نمی‌دهیم خدشه‌ای به استقلال کانون وکلا وارد شود

رییس کانون وکلای استان اصفهان گفت: نمایندگان مجلس رسالت بزرگی در مقابل وکلا دارند و در هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم خدشه‌ای به استقلال کانون وکلا وارد شود چرا که این امر را مردم از ما می‌خواهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیلا رییسی شامگاه جمعه در مراسم چهلمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای استان اصفهان، با تسلیت فقدان بهمن کشاورز افتخار جامعه وکالت ایران، اظهار کرد: این استاد وارسته تراز وکالت بود؛ این عبارت را تاکنون برای کسی استفاده نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بهمن کشاورز علاوه بر تراز وکالت، تراز اخلاق هم بودند، افزود: این مرد بزرگ خلاصه اخلاق و علم بود و همه جامعه وکالت فن دفاع را از وی آموخته‌اند.

رییس کانون وکلای استان اصفهان بی توجهی به رسالت اجتماعی را از بزرگترین آفت‌های رفتاری در بین برخی وکلا دانست و اظهار کرد: استاد کشاورز در تمام مسائل مختلف مرتبط با جامعه حقوقی کشور بی‌تفاوت نبود و آنچه که نیاز به نقد داشت را بدون بی‌ادبی نقد می‌کرد و این اقدام مسئولان شهر یزد ستودنی است که نام ایشان را با عنوان اسطوره اخلاق حرفه‌ای وکالت ثبت کردند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه وکالت نباید وسیله تضییع حق یک نفر باشد، تصریح کرد: وکیل باید مدافع حق باشد و در راه حق جسارت و شجاعت داشته باشد اما این جسارت به معنای بی‌اهمیتی به قانون نیست، بلکه معنای سوگندنامه وکالت، قانونمدار بودن است.

رییسی با اشاره به اینکه احترام به قانون باید سرلوحه کارهای یک وکیل باشد، افزود: پایبندی به اصول حرفه‌ای و انسانی یک صنف مهم‌تر از رعایت اصول علمی و شغلی آن است، اگر می‌خواهید ستون‌های کانون وکلا برقرار باشد باید حقوق صنفی خود را بشناسیم و به آن حساس باشیم.

وی با بیان اینکه وکلا باید در حوزه صنفی خود نسبت به پدیده‌های  اجتماعی مطلع باشند، تصریح کرد: موفقیت در این شغل به معنای رسیدن به جایگاه مالی خوب نیست بله درستی و راستی و احقاق حقوق مردم از مهم‌ترین وظایف وکلا است.

رییس کانون وکلای استان اصفهان با تاکید بر لزوم استقلال کانون‌های وکلا گفت: این استقلال حق مردم و حق اعضای این صنف است و باید بدانیم وکالت بدون استقلال معنایی ندارد و اگر وکیل و کانون وکلا مستقل نباشد نمی‌توانیم از حق مردم صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس رسالت بزرگی در مقابل وکلا دارند، خاطرنشان کرد: در هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم خدشه‌ای به استقلال کانون وکلا وارد شود چرا که این امر را مردم از ما می‌خواهند.

رییسی با تاکید بر اینکه متولی نهاد وکالت در همه دنیا کانون‌های وکلا هستند، افزود: از دستگاه قضا این گلایه را داریم که چرا باید در کنار کانون‌های وکلا توسعه ماده ۱۸۷ را داشته باشیم؟ با اذعان به اینکه ماده ۱۸۷ مدت‌دار بوده و این ماده یک ماده منقضی است.

وی با تبریک انتصاب حجت الاسلام رییسی به ریاست قوه قضاییه گفت: امیدواریم وی که از جنس جامعه قضا هستند اقداماتی در خصوص توقف این آیین‌نامه داشته باشند.

رییس کانون وکلای استان اصفهان با انتقاد از برخی تبلیغات مسموم علیه وکلا گفت: چرا برخی جامعه وکلا را به شیادی محکوم می‌کنند؟ نمی‌توان صنفی را به خلافکاری متهم کرد، کانون وکلا بر حفظ آبروی جامعه وکالت حساسیت دارد.

وی با بیان اینکه جامعه وکالت شریف هستند، اظهار کرد: نباید اعتماد مردم به وکلا را خدشه‌دار کرد چرا که اگر مردم از وکلا عبور کنند دچار کارچاق‌کن‌ها می‌شوند که صلاحیت علمی و اخلاقی ندارند و نتیجه آن چیزی جز افزایش پرونده‌های قضایی نخواهد بود.

رییسی با اشاره به لزوم واقف بودن وکلا به رسالت خود، خاطرنشان کرد: باید وکلا در کنار تمام امور وکالتی خود توجهی خاص به موقعیت صنفی خود داشته باشند و کسانی که به قسم خود پایبند هستند نباید اجازه زیرسوال رفتن یک صنف را بدهند چرا که در مقابل دفاع از حق مردم مسئول هستیم.

کد خبر 374898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.