۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
داستان خیابان‌های بسته این شهر

بسیاری از خیابان‌های فرعی سنت‌لوئیس به روی خودروها بسته شده‌ اما در پس این موضوع، داستان جالبی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سنت‌لوئیس، شهر بندری ایالت میزوری آمریکا، چیزهای عجیب زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها، مسدود شدن خیابان‌های فرعی توسط برخی موانع است؛ برخی از این خیابان‌ها به وسیله دروازه و برخی دیگر به وسیله موانع بتنی مسدود شده‌اند. جالب است بدانید که در هیچ‌کدام از شهرهای دیگر آمریکا چنین چیزی دیده نمی‌شود اما حکایت این خیابان‌های بن‌بست‌ چیست؟

در مجموع، تعداد ۲۸۳ خیابان در شهر سنت‌لوئیس به طور کامل یا تا حد زیادی به وسیله حصارهایی بسته شده است. این موانع اغلب در دهه‌های بین ۱۹۷۰ و اواخر دهه ۱۹۹۰ به وجود آمده‌اند. نظریه‌های متفاوتی مبنی بر ایجاد این راهبندها وجود دارد، اما تنها واقعیت مشترک بین آن‌ها این است که اتومبیل‌ها نمی‌توانند در این خیابان‌ها تردد کنند. موانعی که خیابان‌های فرعی سنت لوئیس را مسدود می‌کنند، همچون حصارهای موجود در شهرهای اروپایی، نظیر آمستردام و بارسلونا، به منظور پیشگیری از عبور و مرور خودروها در خیابان‌ها ایجاد نشده‌اند.

در شهرهای آمستردام و بارسلونا، بسته شدن خیابان‌های معروف و بدون اتومبیل، با هدف سرمایه‌گذاری‌ در زیرساخت‌هایی برای حمل‌ونقل، عابران پیاده و مسیرهای دوچرخه‌سواری همراه بوده‌ است اما موانع موجود در خیابان‌های سنت‌لوئیس در دهه ۱۹۷۰ و در نتیجه نگرانی‌هایی در خصوص جرم‌ و جنایت و فرار سفیدپوستان از محلات سیاه نشین به حومه ایجاد شده‌اند. این راهبندها، با وجود مخالفت بسیای از ساکنان محله، همچنان پایدار باقی مانده‌اند. برخی از ساکنان شهر بر این باور هستند که بسته شدن خیابان‌های فرعی برای افزایش احساس امنیت شهروندان و نظارت بر محیط اطراف خود ایجاد شده است.

 وجود موانع به ساکنان شهر کمک می‌کند تا محیط‌های دنجی برای خود داشته باشند و در آن‌ها بدون هیچ مزاحمتی احساس امنیت کنند. جالب است بدانید که پیاده‌روهای بیشتر این خیابان‌ها باز هستند، در نتیجه دوچرخه و اسکوتر به راحتی می‌تواند از آن‌ها عبور کند. اما نکته اینجا است که تردد خودروهایی مانند ماشین‌های آتش‌نشانی و ماشین پلیس در این مکان‌ها به سختی امکان‌پذیر است و رانندگان خودروها باید مسیری پیچ در پیچ را پشت سر بگذارند تا به مقصد برسند.

موانع موجود در برخی از خیابان‌های شهر سنت‌لوئیس نشانه‌ای از تبعیض نژادی در تاریخ آمریکا است. خیابان "Delmar Divide" که ساکنان آفریقایی آمریکایی را از محله‌هایی با نژادهای مختلط جدا می‌کند، بارزترین نمونه در این خصوص است. با وجود نظریه‌های زیاد مبنی بر علت به وجود آمدن راهبندهای خیابان‌ها، چیزی که بیشتر از همه مشهود است، اینکه این موانع از قرن بیستم به جا مانده‌اند و به نظر می‌رسد از بین بردن آن‌ها کار بسیار دشواری است. شاید یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده  موانع از بین نروند این باشد که ساکنان آن‌ها هیچ‌گونه مخالفتی نسبت به منع تردد خودورها ندارند.

کد خبر 374399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.