بزرگداشت "ایران کلباسی" چراغ فرهنگ شهر را روشن کرد

رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برنامه‌هایی همچون بزرگداشت ایران کلباسی در این هفته چراغ فرهنگ شهر را روشن کرده و بر عهده ماست که با معرفی افرادی همچون او راه فرهنگ را برای جوانان شهر باز کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن صبح امروز (یکشنبه) در هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: روز بزرگداشت سعدی، روز معلم، روز کار و کارگر، روز خلیج فارس و روز گرامیداشت حکیم فردوسی، مناسبت‌های اردیبهشت ماه در تقویم ایرانی هستند که هریک نشان از اهمیت موضوع و لزوم توجه به عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد.  

وی افزود: شوراها در کشور ما دارای تاریخچه‌ای طولانی نبوده و در مدت حدود بیست سال فعالیت خود با چالش‌های هویتی و قانونی، موثر نبودن در اداره جامع شهر و ناتوانی در پیشبرد اهداف در جهت قانونگذاری رو به رو بوده‌اند.

رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شوراها در زمینه نهادینه کردن مردم‌سالاری، فراهم کردن امکانات، پاسخگویی سریعتر به نیازها، حل بحرانهای گوناگونی که هر نظام سیاسی ممکن است در دوره‌های مختلف با آن مواجه شود نقش موثری دارند.

وی ادامه داد: رهایی از سیستم فروش تراکم به سمت درآمدهای پایدار، اصلاح قوانین، تمرکز زدایی واقعی و یکپارچگی مدیریت شهری می‌تواند منجر به بهبود عملکرد شوراها در راستای تحقق اهداف مورد نظر از تشکیل نهاد شورای شهر شود. 

روشن با بیان اینکه هفته فرهنگی اصفهان با هدف بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری اصفهان و رونق اقتصادی شکل گرفته است اضافه کرد: امسال به دلیل همدلی با مردم استان‌های درگیر سیل برنامه‌های میدانی هفته اصفهان حذف شد اما برخی برنامه‌های فرهنگی با شعار "همدلی برای ایران" و در جهت توجه فرهنگ عامه اصفهان برگزار شد.

وی از مسئولان فرهنگی شهر درخواست کرد با اطلاع رسانی دقیق‌تر و گسترده‌تر عموم مردم را از برگزاری چنین برنامه‌هایی مطلع کرده و ادامه داد: برنامه‌هایی همچون بزرگداشت "ایران کلباسی" در این هفته چراغ فرهنگ شهر را روشن کرده و بر عهده ماست که با معرفی افرادی همچون او راه فرهنگ را برای جوانان شهر باز کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: با دستان معلم است که فرهنگ در ذهن و جان کودک ریشه می‌کند با این حال معلمان و به خصوص معلمان بازنشسته همچنان با چالش‌های اقتصادی درگیر هستند.
 
وی گفت: معلمان می‌توانند در ترویج فرهنگ شهروندی به مدیریت شهری کمک کرده و درمقابل مدیریت شهری نیز موظف است با افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به خصوص خدمات مناسب برای افراد سالمند زمینه بهره مندی فرهنگیان را از بهترین خدمات شهری فراهم نماید.

کد خبر 374290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.