۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
حساسیت های فصلی کودکان متفاوت است

متخصص ایمونولوژی و آلرژی بالینی گفت: در فصل بهار با توجه به افزایش دما حساسیت‌های فصلی کودکان به صورت مختلفی می‌تواند بروز پیدا کند، این حساسیت‌های فصلی و علایم آن از کودک به کودک دیگری نیز متفاوت است.

ناهید اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بروز حساسیت فصلی در کودکان اظهار کرد: از عمده‌ترین بیماری‌های آلرژی در گروه کودکان آلرژی بینی و آلرژی غذایی و پوستی  است.

وی با تاکید به اینکه حساسیت فصلی درکودکان اکثراً در سن سه سالگی و بعد از آن ظاهر می‌شود، افزود: در بروز حساسیت فصلی کودکان سابقه داشتن آلرژی غذایی به خصوص در سنین پایین‌تر و حتی سابقه داشتن اگزمای پوستی که خشکی پوستی ناشی از آلرژی است، نقش دارد.

عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:علاوه بر این سابقه بیماری آلرژی در افراد خانواده هم می‌تواند در ایجاد حساسیت فصلی در کودکان مؤثر باشد.

وی ادامه داد: در ایجاد آلرژی‌های فصلی کودکان بعضی از آلرژن‌ها یا مواد حساسیت زا نقش برجسته‌تری دارد. برای مثال گرد و غبار، گرده‌های گیاهان، مواد شوینده، پشم و پر حیوانات و بعضی از لباس‌هایی که از جنس خاص پشمی هستند و بعضی از غذاها مثل شیر گاو، تخم مرغ و بادام زمینی که در سن کودکی بیشتر مصرف می‌شود.

اسکندری با اشاره به اینکه در فصل بهار با توجه به افزایش دما حساسیت‌های فصلی کودکان به صورت مختلفی می‌تواند بروز کند، اظهار کرد: این حساسیت‌های فصلی در واقع می‌تواند با علایم مختلفی بروز پیدا کند و این علایم از کودک به کودک دیگری نیز متفاوت است.

متخصص ایمونولوژی و آلرژی بالینی  تاکید کرد: اگر در یک کودک حساسیت فصلی خود را به صورت آلرژی بینی بروز پیدا می‌کند در کودک دیگر به صورت خشکی پوست یا اگزما نشان داده می‌شود.

وی با تاکید به مهم‌ترین علایم حساسیت‌های فصلی در کودکان گفت: علایم حساسیت‌های فصلی کودکان به صورت عطسه، آبریزش بینی، خارش چشم، اشک ریزش به همراه گرفتگی بینی است که می‌تواند اختلال در علایم تنفسی را هم به همراه داشته باشد.

اسکندری تصریح کرد: متاسفانه در کودکان حساسیت به خصوص حساسیت ناشی از آلرژی بینی باعث می‌شود که کودک نتواند تنفس کند و به هنگام خواب نیز عمل تنفس از دهان انجام می‌گیرد و این اتفاق  باعث می‌شود که کودک در طول شب خواب آرامی را نداشته باشد.

عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: علاوه بر موارد ذکر شده آلرژی فصلی کودکان می‌تواند موجب التهاب گوش هم شود و حتماً لازم است به محض اینکه کودک علایمی از درد گوش را داشت والدین مساله را جدی را گرفته و کودک را برای معاینه نزد پزشک ببرند.

کد خبر 374178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.