جهان در احاطه سینما

هفته گذشته کارگردانان سینمایی داغ ترین اخبار فرهنگ و هنر را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رد درخواست رومن پولانسکی برا ی بازگشت به آمریکا و حضور نداشتن دو کارگردان مطرح هالیوود در جشنواره فیلم کن، از مهم ترین اخبار هنری جهان بودند. در ادامه مشروح جزئیات این رویدادها می‌آید:

رومن پولانسکی به اسکار بر نخواهد گشت: هفته گذشته وکیل رومن پولانسکی کارگردان مطرح فیلم های محبوب چون "پیانیست" و "ماه تلخ" طی نامه ای خواستار تجدید نظر اعضای آکادمی برای بازگشت این کارگردان به آمریکا شد که این درخواست از سوی اعضای آکادمی رد شد؛ رومن پولانسکی به دلیل اتهامات اخلاقی ۴۰ سال پیش از آکادمی اسکار و آمریکا اخراج شده و در فرانسه زندگی می‌کند. اعضای آکادمی این تصمیم را کاملا منصفانه می‌دانند و همچنان برگشتن پولانسکی به آمریکا را مجاز نمی دانند.

تارانتینو و اسکورسیزی به جشنواره کن نرسیدند: سخنگوی جشنواره کن درباره حضور نداشتن دو فیلم این کارگردانان یعنی "روزی روزگاری در هالیوود و"مرد ایرلندی" اعلام کرد: ما با تهیه کننده فیلم اسکورسیزی که شبکه نتفیلکس است به توافق نرسیدیم زیرا تلاش ما آن است تا در طول برگزاری این جشنواره فیلم ها را به تماشاگران نشان دهیم اما این شبکه که به صورت آنلاین فعالیت می‌کند شامل قوانین حضور در جشنواره نمی شود همچنین فیلم روزی روزگاری در هالیوود به کارگردانی کویینتین تارانتینو با تغییراتی که زمان اکرانش رخ داد به جشنواره کن نخواهد رسید.

همکاری کارگردان و بازیگر برنده اسکار: لئوناردو دی کاپریو که پس از برنده شدن اسکار برای فیلم "از گور بازگشته" تنها یک فیلم را تا به حال بازی کرده است برای همکاری با گی مور دل تورو کارگردان برنده ی اسکار وارد مذاکره شدند. فیلم تازه کارگردان "شکل آب" خیابان کابوس نام خواهد داشت و برای نوشتن فیلمنامه اش با لیندسی گریشام همکاری کرده است.

اعلام فیلم های بخش "دو هفته کارگردانان" فیلم کن: این بخش از قسمت های جنبی جشنواره فیلم کن است، هفته گذشته اسامی فیلم های پذیرفته شده را مطرح کرد که در میان این فیلم ها می‌توان به "آلیس و شهردار" به کارگردانی نیکلاس پارسیر، "توقف" به کارگردانی لاو دیاز و "فانوس دریایی" به کارگردانی رابرت اگرز اشاره کرد.

صدر نشینی نفرین لالورونا: فیلم "نفرین لالورونا" محصول جدید کمپانی برادران وارنر به فروش جهانی سی میلیون دلاری دست یافت. گفتنی است فیلم اکشن قهرمانی کاپیتان مارول با شکستن رکورد فیلم "شوالیه تاریکی برمی‌خیزد" به کارگردانی کریستوفر نولان به جمع بیست و پنج فیلم پر فروش ابر قهرمانی دست یافت.

کد خبر 374014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.