استفاده از معلمان بازنشسته، مشکل آموزش و پرورش را حل نمی‌کند

شهرضا - رییس آموزش و پرورش شهرضا گفت: استفاده از معلمان بازنشتسته مُسکن موقتی است که مشکل آموزش و پرورش را حل نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمود رستگار امروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، با اشاره به مطالبات صنفی معلمان شاغل و بازنشسته، اظهار کرد: معلمان از وعده‌های عمل نشده مسئولان و تأخیر در پرداخت معوقات خود ناراضی و ناراحت هستند.

وی ادامه داد: استفاده از معلمان بازنشسته در قالب طرح خرید خدمت یا هر ابزار قانونی دیگر، مُسکن موقتی است و مشکل آموزش و پرورش را حل نمی‌کند، باید به جای استفاده از نیروهای بازنشسته، مجوز استخدام رسمی یا حق‌التدریس معلمان جوان صادر شود.

رییس آموزش و پرورش شهرضا با بیان اینکه استخدام معلمان جوان هزینه کمتری برای آموزش و پرورش دارد، تصریح کرد: بسیاری از معلمان بازنشسته که در قالب طرح خرید خدمت با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند، اعلام کرده‌اند فرزندان تحصیل‌کرده و بیکاری در منزل دارند که اشتغال آنان به بحرانی برای خانواده‌های آنان تبدیل شده است.

رستگار اضافه کرد: اگر مجوز قانونی برای آموزش دانش‌آموختگان بیکار دارای مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان صادر و پس از آن این افراد به صورت نیروی حق‌التدریس بکار گرفته شوند، تاحد زیادی مشکل نظام آموزشی کشور حل می‌شود.

وی یادآور شد: معلمان بازنشسته کارایی معلمان جوان را ندارند، اما این افراد نیز به دلیل معضلات مالی حاضر به همکاری مجدد با آموزش و پرورش شده‌اند، بنابراین باید برای حل مشکل نظام آموزشی کشور چاره‌اندیشی اساسی شود.

کد خبر 373882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.