هم عهدی با شهدا، همدردی با سیل‌زدگان

فرهنگسرای پایداری وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به اجرای دو ویژه برنامه در ایام هفته فرهنگی اصفهان می پردازد.

به گزارش ایمنا، سعید صرامی در خصوص برنامه های فرهنگسرای پایداری در هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: یکی از دو ویژه برنامه فرهنگسرای پایداری به «مناجات نامه» اختصاص دارد که با توجه به یکی از فرهنگ های عامه مردم اصفهان درخصوص زیارت قبور علما، شهدا و نخبگان عالم معنویت برگزار می شود.

مدیر فرهنگسرای پایداری ادامه داد: مردم اصفهان از قدیم در منطقه لسان الارض و مزار علما و صلحا حاضر شده و به ایشان عرض حاجت نموده و نذورات خود را پرداخت می کردند.

وی افزود: برنامه مناجات نامه هم سعی دارد تا به معرفی بیشتر این منطقه مقدس که قبور مطهر بسیاری از علما، شهدا و همچنین یوشع نبی در آن قرار دارد، بپردازد و روایات، خاطرات و پیشینه تاریخی این منطقه را در کنار معرفی آداب و رسوم مردم اصفهان در قدیم ارائه کند.

صرامی خاطرنشان کرد: این برنامه روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه بر سر مزار یوشع نبی با سخنرانی دکتر مهدی منتظرالقائم، از اساتید تاریخ دانشگاه اصفهان و با حضور جمعی از بانوان که چادرهای سفیدرنگ بر سر دارند و به اجرای مناجات نامه ها و حاجات نامه های مرسوم می پردازند، برگزار می شود.همچنین هزینه پخت آش نذری از سوی مردم جمع آوری شده و کل مبلغ آن برای کمک به هموطنان سیل زده اعطا خواهد شد.

مدیر فرهنگسرای پایداری از اجرای برنامه دیگری با عنوان «هم عهدان شهدا» خبر داد و تصریح کرد: برنامه هم عهدان شهدا روز نهم اردیبهشت ماه با هدف همدلی با ایران و هموطنان سیل زده که رویکرد اصلی هفته فرهنگی اصفهان است، برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این برنامه هر شهروند اصفهانی یک شهید از میان شهدای مدفون در گلستان شهدا را انتخاب کرده و ضمن دریافت وصیت نامه آن شهید، در پویش هم عهدان شهدا برای کمک به هموطنان سیل زده شرکت می کند.در این پویش هر شخص به نیابت از شهیدی که انتخاب کرده و ضمن استعانت از او، مبلغ مورد نظر خود را اهدا می کند.

صرامی تاکید کرد: در این پویش برخی از افراد به ارائه دانش و تخصص خود در حوزه هایی که می تواند کمک رسانی ویژه ای به هموطنان سیل زده داشته باشد، می پردازند.این افراد از سوی فرهنگسرای پایداری به مرکز هلال احمر اصفهان اعزام شده و بعد از گذراندن یک دوره آموزشی در زمینه های مختلف فرهنگی، آموزشی، علمی و ... برای حضور در مناطق سیل زده اعزام می شوند.

کد خبر 373869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.