با دیدن سرا موزه رهگشای بادرود شگفت زده شدم

نطنز- مدیر موزه مشهور کوا برانلی پاریس گفت: با دیدن سرا موزه رهگشای بادرود شگفت زده شده و تبلور احساس گذشته را در این سرا موزه زیبا و منحصر به فرد در شهر بادرود دیدم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، هانا شیداک، مدیر مجموعه ایران در موزه کوا برانلی پاریس طی سفری که به ایران داشت از سرا موزه دکتر رهگشای بادرود دیدن کرد.

در این سفر حضور عروسک‌های صلح و دوستی در موزه فرانسه از محورهای گفت‌ و گوی فرهنگی با میریام گوتس مدیر مجموعه سراموزه بود که با استقبال شیداک روبه رو شد.

هانا شیداک در این دیدار اظهار کرد: از دیدن سراموزه دکتر رهگشای شگفت زده شده و تبلور احساس گذشته را در این سراموزه زیبا و منحصر به فرد در شهر بادرود دیدم.

وی با بیان اینکه موزه کوا برانلی سقفی برای هنرهای اصیل و بومی جهان است، گفت: موزه برانلی پاریس با زیربنای نزدیک به پنج هزار متر بیش از سه هزار و ۵۰۰ اثر هنری که دارای شناسنامه تاریخی و فرهنگی است را در خود جای داده است که به یقین یکی از جذابیت‌های این موزه، آثار فرهنگ و تمدن ایرانی است.

به گزارش ایمنا، موزه کوا برانلی (Quai Branly) پاریس آثار هنری و فرهنگی مردمان بومی آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و آمریکا را به نمایش می‌گذارد و یکی از موزه‌های پر مخاطب و جذاب کشور فرانسه در اروپا و جهان است.

این بنا توسط دیواره‌ای شیشه‌ای و مرتفع که بر روی آن اطلاع رسانی رویدادهای درون موزه نیز صورت می‌گیرد از شهر جدا شده است. از نکات طراحی این موزه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: توجه به تکنولوژی روز معماری، احترام به خط آسمان و سیمای شهری پیرامون بنا، معماری راز آلود و معماگونه که شاخصه اقدامات ژان نوول است و همچنین توجه به مبانی معماری سبز، نظیر تلفیق بنا با فضای سبزی پارک مانند و استفاده از دیوارهای گیاه پوش. دیوار گیاه پوشی که مساحتی معادل ۸۰۰ مترمربع را توسط ۱۵۰۰۰ گیاه از ۱۵۰ گونه متفاوت پوشانده و با تغییر فصول سال رنگ و پوشش دیوارها نیز تغییر می‌کند.

کد خبر 373846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.