ایراپن، زمینه‌ساز توسعه خدمات پایه سلامت در جامعه

شهرضا - رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: طرح ایراپن، زمینه‌ساز توسعه خدمات پایه سلامت برای همه افراد جامعه است.

دکتر حجت‌الله تنهایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با اشاره به آغاز "هفته سلامت"، خاطرنشان کرد: برنامه‌های این هفته از دوم تا هفتم اردیبهشت و با شعار "مراقبت‌های اولیه بهداشتی برای پوشش همگانی سلامت"، اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ارایه خدمات پایه سلامت از مهمترین وظایف دولت‌ها در سراسر جهان است، یادآور شد: در جهان کشورهایی توانسته‌اند به سطح قابل قبولی در ارایه خدمات اولیه بهداشتی دست پیدا کنند که ایران نیز در شمار همین کشورها قرار دارد و به عنوان کشوری پیشرو در این زمینه در منطقه خاورمیانه شناخته می‌شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه مردم بسیاری از کشورهای جهان از خدمات اولیه بهداشتی محروم هستند، اظهار کرد: این خدمات زیربنای پوشش همگانی سلامت و دومین اصل در اصلاح تغذیه جوامع هستند.

تنهایی با بیان اینکه پوشش همگانی سلامت به معنای رایگان بودن همه خدمات بهداشتی نیست، تصریح کرد: طبق ضوابط سازمان بهداشت جهانی باید از ارایه خدمات اولیه بهداشتی به صورت مستمر و همچنین از قابل دسترس بودن این خدمات برای همه مردم مناطق مختلف، اطمینان حاصل شود.

وی با بیان اینکه طرح ایراپن، زمینه‌ساز توسعه خدمات پایه سلامت برای همه افراد جامعه است، خاطرنشان کرد: پس از اطمینان از ارایه مستمر خدمت اولیه بهداشتی به همه مردم، باید سازوکار مناسب برای ارایه خدمات تخصصی سلامت فراهم شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا تأکید کرد: در شهرضا برای ارتقاء سطح خدمات بهداشتی گام‌های مؤثری برداشته شده که اجرای موفق طرح ایراپن متناسب با شاخص‌های وزارت بهداشت و همچنین توسعه خدمات درمانی و بیمارستانی، بخشی از آن‌ها است.

تنهایی ادامه داد: باتوجه به موقعیت بین‌راهی این شهرستان و همچنین ضرورت ارایه خدمات مناسب به شهروندان، اجرای پروژه یال دوم بیمارستان امیرالمؤمنین ضروری بود، بنابراین مراحل اجرایی این پروژه و افزایش امکانات درمانی آن در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال هشت هزار نفر به بیمارستان‌های شهرضا مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: در این مدت ۴۵۰ مورد نوار قلب، ۲۴۱ سی‌تی‌اسکن و ۱۱۴ سونوگرافی گرفته شده است، این در حالی است که در سال گذشته نیز در این مرکز درمانی، هشت هزار و ۲۰۰ سی‌تی‌اسکن، چهار هزار سونوگرافی و ۲۸ هزار رادیولوژی به بیماران ارایه شد که نشان‌دهنده تعداد مراجعات و گستردگی خدمات است.

  رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا یادآور شد: در ایام نوروز امسال از ۷۲ عمل زایمان انجام شده در بیمارستان امیرالمؤمین شهرضا، ۲۵ زایمان با عمل سزارین و ۴۷ زایمان به صورت طبیعی، بوده است.

کد خبر 373677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.