کاهش قیمت جوجه یک روزه به دلیل کمبود نهاده‌های دامی است

رییس اتحادیه مرغداران اصفهان گفت: کمبود نهاده‌های دامی همچون سویا و ذرت و کمیاب شدن آنها در بازار باعث شده که قیمت جوجه یک روزه کاهش یابد اما احتمال افزایش قیمت جوجه یک روزه در روزهای آینده وجود دارد.

فرهاد جعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به کاهش قیمت جوجه یک روزه در بازار مرغداری‌ها، اظهار کرد: قیمت این محصول بسیار مهم و کلیدی مدتی به صورت افسار گسیخته افزایش یافت و به بالاترین قیمت خود در این چند سال یعنی ۴۵۰۰ تومان در سال ۱۳۹۷ رسید. در سال ۹۸ نیز تاکنون ثابت و ۲۳۰۰ تومان است.

وی افزود: قیمتی توزیع جوجه یک روزه در میان مرغداران هم اکنون به قیمت یک ماه اخیر خود یعنی پس از افزایش قیمت‌ها رسیده است.  

بازار نهاده‌های دامی در دست افراد خاصی است

رییس اتحادیه مرغداران اصفهان خاطر نشان کرد: خرید این محصول توسط مرغداران نیز کاهش یافته است و علت آن بالغ شدن جوجه های یک روزه پس از عید نوروز است. سخت شدن تامین نهاده‌های دامی نیز نقش موثری در کاهش قیمت جوجه یک روزه داشته است.

جعفریان ادامه داد: فشاری که در بازار به دلیل جوجه ریزی شب عید وجود دارد اکنون از بین رفته و این عامل نیز در کاهش تقاضای جوجه یک روزه و در نهایت کاهش قیمت آن تاثیر داشته است.

وی با بیان اینکه فشار زیادی روی مردم و مرغداران است، گفت: در بازار جوجه یک روزه، انحصاری وجود ندارد اما نهاده‌های دامی بازار سیاه دارند و در انحصار افراد خاصی هستند.

به گزارش ایمنا، در اولین نشست ستاد تنظیم بازار در سال جاری، این ستاد مصوب کرد به منظور مدیریت بازار مرغ در کشور، فروش جوجه یک روزه با قیمتی بالاتر از ۲۴۰۰ تومان، ممنوع است.

در این نشست اعضاء نیز مصوب کردند که نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها به هر میزان که نیاز است به شرط عرضه مرغ با قیمت مصوب، با قیمت‌های تصویب شده در اختیارشان قرار گیرد. همچنین ادارات جهاد کشاورزی سراسر کشور مکلف به نظارت بر وضعیت و قیمت عرضه جوجه یک روزه و همچنین قیمت مرغ شدند.

کد خبر 373676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.