سیل به ۱۵۰۰ مدرسه آسیب زد

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سیل اخیر در سطح کشور حدود ۱۵۰۰ مدرسه بین ۲۰ تا ۷۰ درصد آسیب‌دیده است و۸۰ مدرسه از این تعداد نیز تخریب شده و قابل استفاده نیست.

به گزارش ایمنا، سید محمد بطحایی در حاشیه بازدید از مدارس آسیب‌دیده سیل اخیر در شیراز اظهار کرد: جبران خسارات وارده به فضاهای آموزشی و پرورشی آسیب‌دیده از سیل اخیر در کشور در اولویت قرار دارد.

وی گفت: در سیل اخیر در سطح کشور حدود ۱۵۰۰ مدرسه بین ۲۰ تا ۷۰ درصد آسیب دیده است و ۸۰ مدرسه از این تعداد نیز تخریب شده و قابل استفاده نیست.

وزیر آموزش و پرورش افزود: خیرین همواره همراه با آموزش و پرورش بوده‌اند و تعهدات بسیار خوبی را قبول کرده‌اند و هم اکنون نیز جمعی از این خیرین در استان‌های خوزستان و لرستان تعهدات بسیار خوبی را پذیرفته‌اند.

وی ادامه داد: امید است بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا دانش‌آموزاندر مهر ۹۸ در مدارس تازه ساخته شده و باز سازی شده مشغول به تحصیل شوند.

بطحایی در مورد مدارس تخریبی و غیر قابل بازسازی نیز گفت: در صورت تاخیر در آماده‌سازی این مدارس امکان فراهم کردن زمینه تحصیل دانش‌آموزان در مهر ماه در فضاهای موقت همچون کانکس پیش‌بینی شده است.

کد خبر 373336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.