اصلاح طلبان و اصولگرایان در صف واحد مقابل ترامپ

سپاه پاسداران که قبل از قرار گرفتن در لیست گروه های تروریستی آمریکا بیشتر مورد حمایت گروهها و جناح های سیاسی اصولگرا بود، بعد از این اتفاق مورد حمایت قاطبه مردم ایران و احزاب و گروههای اصلاح طلب نیز قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته ای که گذشت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد. شورای عالی امنیت ملی ایران نیز در نخستین اقدام متقابل در برابر این تصمیم دولت ایالات متحده آمریکا را «حامی تروریسم» و  تمامی نیروهای وابسته به آن در منطقه خاورمیانه را «گروه تروریستی» اعلام کرد.

بلافاصله پس از  تصمیم دولت آمریکا در تروریستی دانستن سپاه و قرار دادن نام این تشکیلات نظامی در لیست گروه‌های تروریستی، احزابی سیاسی داخل ایران به حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  این تصمیم دولت آمریکا محکوم کردند، البته نکته بارز این حمایتها در این بود که پشتیبانی تمام قد از سپاه پاسداران تنها به نمایندگان و مسئولان اصولگرای کشور محدود نشد، بلکه  نمایندگان، احزاب و جریانهای سیاسی اصلاح طلب و منتقدان سابق سپاه پاسداران نیز به حمایت از این  نهاد در تقابل با اقدام آمریکا پرداختند.

سپاه از مردم جدا شدنی نیست

حیدر علی عابدی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی پیرامون رویکرد اخیر اصلاح طلبان نسبت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سپاه پاسداران ماهیتا نیروی تشکیل شده از مردم است و ماموریت آن نیز  دفاع از انقلاب اسلامی است، بنابراین امنیت فراگیر  کشورمان را به نوعی مدیون فدکاری سپاه پاسداران هستیم و این نهاد به نوعی همیشه مورد حمایت ملت ایران بوده و هست.

وی با اشاره به انتقاداتی که بعضا از سوی اصلاح طلبان در مورد عملکرد سپاه مطرح می شد، افزود: آنچه که پیش از این مورد انتقاد اصلاح طلبان قرار می‌گرفت، ورود سپاه به عرصه مسائل  اقتصادی و سیاسی است.

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اما حال که این نهاد از طرف یک دشمن خارجی هدف قرار گرفته، به طور قطع مورد حمایت همه ملت ایران خواهد بود. این نهاد از مردم جدا شدنی نیست، زیرا سپاه پاسداران ضامن تمامیت ارضی و امنیت کشور است و از ایده های انقلاب اسلامی پیرامون دفاع از مظلومین حمایت می کند.

مشکل خارجی سپاه ایرانی‌ها را متحد کرد

محمد کیهانی، رییس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان در گفت و گو  با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ایران جزء معدود کشور هایی است که نیروهای نظامی چندگانه ای دارد، سپاه نیز جزء نیرو های نظامی ایران است و قانون اساسی نیز وظایفی برای عهده این نهاد قرار است.

وی افزود: اقدام ترامپ در تروریستی معرفی کردن سپاه، نوعی رد کردن خط قرمزهای نظام ایران است و امنیت کشورمان را زیر سوال می‌برد، در واقع این اقدام به نوعی هم نوایی با عربستان و اسرائیل است و همچنین برای انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی مصرف تبلغاتی نیز به همراه داشت.

رییس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان گفت: اصلاح طلبان همواره نقدهایی به  عملکرد برخی از اعضای سپاه داشته اند و این نقدها بر این اساس بوده است که چرا برخی از اعضای سپاه برخلاف وظایفشان عمل می‌کنند؟ در حالی که تأکید امام خمینی(ره) این بوده است که سپاه در امور سیاسی دخالت نکند، با این حال در مواقعی عملکرد این ارگان  شائبه دخالت در مسائل سیاسی را نیز ایجاد می کند.

کیهانی خاطر نشان کرد: با این وجود، این گونه مباحث و اختلافات داخلی هستند و زمانی که پای دشمن خارجی به میان می آید،  مانند حوادث دی ماه سال ۹۶ که همه ایران با هم متحد و یکی شدند، در این مورد نیز ایرانیان باهم متحد شده و از سپاه پاسداران حمایت می‌کنند.

حمایت از سپاه، پاسداشت قانون است

سید رضا اکرمی، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آمریکا با این اقدام‌های ضد ایرانی صرفا کینه توزی و خشم خود را نسبت به ایران مشخص می‌کند، زیرا یک روز ایران را تحریم می‌کند، یک روز سپاه پاسداران را تروریست می‌نامند و یک روز هم منکر جمهوری اسلامی می شوند.

وی افزود: دلیل مواجهه گروههای سیاسی مختلف ایران با اقدام ترامپ در تروریستی اعلام کردن سپاه، بحث پاسداشت قانون است، زیرا قانون اساسی انقلاب اسلامی اصلی دارد که در آن بر نقش و جایگاه سپاه تأکید شده است.

 مشاور رییس جمهور ادامه داد: بنابراین ملت ایران با تفکر در مورد این اقدام دولت آمریکا به خوبی می توانند ترامپ و نقشه های پلید و مستکبرانه  آمریکا را  بشناسند و باید با تمام وجود در مقابل این اقدام وارد صحنه شوند و بگویند طبق گفته امام(ره) «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد.»

تروریست تلقی کردن سپاه دروغی آشکار و از سر ترس است

ژرژیک آبرامیان نماینده ارامنه جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سپاه مدافع حقوق مظلومان در دنیا و یک نیروی مردمی و قانونی است و در هر کجای دنیا هم که باشد، به دعوت مردم آن منطقه برای دفاع از حقوق مظلومان حضور دارد.

وی افزود: تروریست تلقی کردن این نهاد مردمی یک دروغ آشکار و بزرگ است و من نیز به عنوان یک مسیحی ارمنی معتقد هستم سپاه پاسداران یک نهاد محبوب و برخواسته از بطن مردم ایران است و از تمام موحدان  دعوت می‌کنم  که علیه این دروغ آشکار قیام کنند و به حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که پاسدار عدالت در دنیا است،  بپردازند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تأکید کرد: این اقدام ترامپ با هدف ایجاد فشار بر ایران اضافه بر فشارهای سنگین اقتصادی است، اما در واقع  تصمیم تو خالی است. ترامپ همیشه از این گونه رفتارها برای تشویش اذهان عمومی جهانی استفاده می‌کند که این نشان دهنده ترس و واهمه ترامپ و شرکای آمریکا از انقلاب اسلامی ایران است.

آبرامیان ادامه داد: در آن موقعیتی که در دنیا دو قطب وجود داشت و کشورها و ملتها انتخابی جز این دو قطب نداشتند، انقلاب اسلامی پارادایم جدیدی را به جهان معرفی کرد؛ تفکری که حضرت امام خمینی(ره) مطرح کردند، مکتب جدیدی ایجاد کرد که از دید استکبار جهانی و هم پیمان هایش خوشایند نبود. ورود معنویت، ایمان و تفکر توحیدی به عالم سیاست از جمله ویژگی های این مکتب بود که به منشأ و ریشه همه دشمنی ها با ایران تبدیل شد.

نماینده ارامنه جنوب ایران خاطرنشان کرد: به هر حال اقدام دولت آمریکا در دنیا بی سابقه است، زیرا اینکه نیروی مسلح یک کشور که  از نظر قانون اساسی وظایفی معین دارند، با گروه های تروریستی  مقایسه شوند به هیچ وجه قبل فهم نیست. این سیاست در واقع  ثمره تبلیغات ایران هراسی ترامپ در دنیا است.

گزارش از: سید ابوالفضل مدنی- خبرنگار ایمنا

کد خبر 372861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.