۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
کشف نقش جدید سیگنال‌های حسی در مغز

یادگیری چگونگی بستن بند کفش یا پرتاب یک توپ بسکتبال به طور بالقوه کار آسانی نیست، اما این مغز است که برای هماهنگ کردن حرکات، به نحوی حیاتی سیگنال‌های حسی را ادغام می‌کند تا افراد بتوانند آن کار را درست انجام دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دانشمندان دانشگاه "راتگرز" به تازگی کشف کرده‌اند که سیگنال‌های حسی موجود در قشر مخ که نقشی کلیدی در کنترل حرکت و سایر عملکردها دارند، الگوی ارتباطی متفاوتی بین سلول‌های عصبی ایجاد می‌کند و در مقایسه با سیگنال‌های حرکتی، اثرات متفاوتی بر رفتار می‌گذارد.

تحقیق جدید بر روی سیگنال‌های عصبی که در مجله "کارنت بیولوژی" منتشر شده است، می‌تواند درمان جدیدی را برای اختلالات حرکتی مانند بیماری پارکینسون و بیماری هانتینگتون یا اختلالات روانی مانند اختلال وسواس فکری ارائه دهد.

دانشمندان ناحیه‌ای از مغز موش‌ها به نام استریاتوم یا نئواستریاتوم (جسم مخطط) را مورد مطالعه قرار دادند. استریاتوم که سیگنال‌های ارسالی از نواحی حسی و حرکتی قشر مغزی را ادغام می‌کند، به شدت در معرض بیماری‌هایی مانند پارکینسون و هانتینگتون قرار دارد.

دیوید جی مارگلیس، استادیار گروه زیست شناسی یاخته‌ای و علوم اعصاب در دانشکده هنر و علوم راتگرز در این رابطه گفت: "طبق یافته‌های ما تحریک سیگنال‌های حسی قشر مخ موجب می‌شود که موش‌ها، فعالیت‌های خود را در طی یک وظیفه رفتاری متوقف کنند، اما سیگنال‌های حرکتی قشر مخ باعث می‌شود این عمل به طور غیر ارادی انجام بگیرد."

برای درک مکانیزم ارتباط سلول‌های عصبی، تحقیقات بیشتری نیاز است تا الگوهای سیگنال‌دهی موجود بین قشر مغزی و استریاتوم را در رابطه با انواع مختلف الگوهای یادگیری موش ها مورد بررسی قرار دهد. هدف نهایی این قبیل مطالعات، درک نحوه مداخله سیگنال دهی غیر عادی استریاتوم قشر مخ در اختلالات عصبی و روانی است.

کد خبر 372827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.