این بطری، آب درون خود را تمیز می‌کند!

بطری LARQ یکی از وسایل مورد نیاز روزانه افراد برای خنک نگه داشتن آب است که محتوی درون خود را کاملا تمیز می‌کند و آب آن به بیرون ظرف تراوش نمی‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بی‌شک نگهداری آب در بطری‌هایی که قابلیت استفاده مجدد را دارند، بهتر از بطری‌های پلاستیکی است، اما بررسی‌های محققان نشان داده است که حتی این ظروف محل پرورش انواع باکتری‌های مضر نظیر "Staphylococcus aureus" و "E. coli" هستند و با این وجود بسیاری از افراد تمایل دارنداین بطری‌ها را نگه دارند.

Staphylococcus aureus، یکی از موفق‌ترین باکتری‌های بیماری زا است که گستره وسیعی از عفونت‌ها نظیر عفونت‌های ساده پوستی و بیماری‌های تهدیدکننده زندگی مانند پنومونی، مننژیت و ... را ایجاد می‌کند.  E. coli نیز یک باکتری گرم منفی میله‌ای شکل است که نقش مهمی در ابتلا به بیماری‌های دستگاه گوارش دارد.

اما خبر خوش اینکه یک شرکت تازه تاسیس به تازگی راه حل ویژه‌ای برای عاری شدن بطری‌ها از میکروب پیدا کرده و نوعی محصول جدید ابداع کرده  که آب درون خود را پاکسازی می‌کند. جالب است بدانید که  بطری LARQ ، آب درون خود را تصفیه و استریلیزه می‌کند و باکتری‌های موجود در ظرف را تا ۹۹.۹۹۹۹ درصد از بین می‌برد.

محصول جدید، آب درون خود را برای چندین ساعت‌ خنک نگه می‌دارد. ویژگی مهم دیگر اینکه آب از درون این بطری به بیرون تراوش نمی‌کند، بنابراین افراد می‌توانند آن را درون کیف خود حمل کنند و هیچ گونه نگرانی برای از بین رفتن محتویات درون کیف نداشته باشند. این محصول ۹۵ دلار قیمت دارد و با استفاده از نور ماورای بنفش، میکروب‌ها را در مدت یک دقیقه و تا ۹۹ درصد نابود می‌کند. شارژ باتری بطری نیز برای مدت یک ماه دوام می‌آورد.

از بین رفتن ویروس‌ها و باکتری‌هایی که در محیط های مرطوب زندگی می‌کنند، ویژگی مهم این بطری محسوب می‌شود. همچنین اشعه ۲۸۰ نانومتری فرابنفش که از سرپوش بطری ساطع می‌شود می‌تواند در بیمارستان‌ها برای استریلیزه کردن سطوح اتاق بیماران مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 372562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.