اسکان موقت ۳۶ هزار حادثه‌دیده سیل در امام‌زادگان اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۳۶ هزار نفر از افرادی که در معرض یا مسیر سیل قرار گرفته بودند در مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان اسکان داده شدند.

حجت الاسلام رضا صادقی در گفت‌وگو با ایمنا، اظهار کرد: نوروز امسال نسبت به سال‌های گذشته میزان بازدید مسافران و هم استانی‌ها از امامزاده‌های استان بیشتر از قبل بود.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر بازدیدکنندگان در خصوص آمار بازدید از بقاع متبرکه و امامزاده‌ها افزود: نوروز امسال، چهار میلیون نفربار زائر از بقاع متبرکه و مکان‌های زیارتی کل استان اصفهان بازدید و زیارت داشته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان در خصوص تعداد بقاع متبرکه در استان اصفهان گفت: ۷۱۸ امامزاده و بقعه متبرکه در استان وجود دارد که تعداد این بقاع در شهر اصفهان بیش از ۱۰۰ امامزاده و بقعه است.

وی در خصوص طرح نوروزی آرامش بهاری که در امامزادگان اجرا شد، تصریح کرد: این طرح در نوروز امسال در ۳۱۹ امامزاده اجرا شد که شامل مراسم سال تحویل، برنامه‌های فرهنگی شامل ایستگاه‌های معرفت، ایستگاه‌های مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی و غرفه‌های کودک و نوجوان بوده، همچنین مراسم شهادت حضرت زینب، شهادت امام موسی کاظم و جشن مبعث در قالب این طرح اجرا شد.

حجت الاسلام صادقی با تاکید بر اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان در جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان فعال هستند، افزود: کمک‌های اوقاف به همت امامزادگان و همکاری خیرین در این بقاع بوده است که تاکنون سه محموله برای سیل‌زدگان لرستان و خوزستان جمع‌آوری و ارسال شده است.

وی در خصوص کمک اداره اوقاف و امور خیریه به سیل‌زدگان تصریح کرد: در استان اصفهان ۳۶ هزار نفر از افرادی که در معرض یا مسیر سیل قرار گرفته بودند در مساجد حسینیه‌ها و امامزادگان اسکان داده شدند.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان ارزش مالی کمک‌های این اداره به سیل‌زدگان است، اظهار کرد: کمک های ارسالی شامل یک محموله هفت تنی به ارزش ۴۵ میلیون تومان ارزاق از محل موقوفات خیرین کاشان به استان لرستان بوده است،  همچنین محموله دیگری به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان شامل چهار تن برنج، یک تن شکر و هزارو دویست حلب روغن و دیگر اقلام بوده که به خوزستان ارسال شد و محموله ۵۰ میلیونی دیگری هم فردا برای لرستان و خوزستان ارسال می‌شود که همه این مبالغ از موقوفات و خیرین جمع‌آوری شده است.

کد خبر 372431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.