تونل بهشت‌آباد می‌تواند از سیل‌های بعدی جلوگیری کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تونل بهشت‌آباد و ورود آب به فلات مرکزی می‌تواند از تکرار اتفاقات مانند سیل اخیر جلوگیری کند که این امر نیازمند مدیریت ملی آب به جای نگاه منطقه ای به آن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن ظهر امروز (یکشنبه) در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی نوروز در اصفهان علاوه بر نو بودن باعث جذب مشارکت مردمی شد اظهار کرد: دستکاری انسانی در طبیعت در افزایش شدت خسارات حاصل از سیل‌های اخیر موثر بوده است باید عزمی ملی برای مدیریت بحران و بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه باید ساخت و ساز و لایروبی نهرها به‌طور جدی نورد توجه قرار گیرد، افزود: تونل بهشت آباد و ورود آب به فلات مرکزی می‌تواند از تکرار چنین اتفاقاتی جلوگیری کند که این امر نیازمند مدیریت ملی آب به جای نگاه منطقه ای به آن است.

کاش نگاه به خشکسالی مانند نگاه به سیل بود

همچنین شیرین طغیانی، رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی در این جلسه گفت: تمام توجه در روزهای اخیر به مناطق سیل‌زده و مردمی بود که در نتیجه ویرانی سیل شرایط معیشتی خود را از دست داده‌اند؛ اما ای کاش توجهی که امروز به سیلاب می‌شود در سال های گذشته نیز همین‌گونه به مساله خشکسالی می‌شد تا اثرات سوئی که بر زندگی افراد درگیر خشکسالی گذاشته التیام یابد.

کد خبر 372353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.