چشم انداز توسعه گردشگری لنجان امیدوار کننده است

لنجان-سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان گفت: شهرستان لنجان به خاطر وجود نعمت های خدادادی و وجود جاذبه های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و همچنین میهمان نوازی مردم این دیار همواره یکی از شهرستان های گردشگرپذیر کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، خدامراد صالحی در نشست با معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به وجود ۱۱۲ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری در این شهرستان اظهار کرد: لنجان به برکت نعمت های خدادادی و وجود جاذبه های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و همچنین میهمان نوازی مردم این دیار همواره یکی از شهرستان های گردشگرپذیر کشور بوده است، که نه تنها در ایام نوروز بلکه در طول سال شاهد حضور گردشگران در این شهرستان هستیم.

وی توسعه صنعت گردشگری را یکی از محورهای توسعه شهرستان لنجان دانست و افزود: شهرستان لنجان از نظر صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری دارای ظرفیت بسیار بالایی است و قطعا برنامه ریزی صحیح و نگاه ویژه به این حوزه می‌تواند توسعه این صنعت در این شهرستان را رقم بزند.

سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان چشم انداز توسعه گردشگری لنجان را امیدوار کننده دانست و تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم انجام شده تا بتوانیم با شناسایی فرصت‌های گردشگری و تامین زیرساخت‌های این صنعت توسعه پایدار را در شهرها و روستاهای شهرستان لنجان را رقم بزنیم.

وی ادامه داد: ستاد خدمات سفر شهرستان لنجان با همت شهرداری ها و دهیاری های این شهرستان توانسته است با تهیه و توزیع مناسب بروشور، نقشه و مجلات گردشگری حرکت های خوبی را در خصوص معرفی جاذبه های گردشگری به مسافران نوروزی داشته باشند و قطعا با برنامه ریزی بیشتر در حوزه معرفی پتانسیل های گردشگری این شهرستان به مردم می توان گام های استوارتری را در این حوزه برداریم.

صالحی در ادامه با تسلیت به خانواده های داغ دیده سیل اخیر در کشور، اضافه کرد: وقوع حادثه‌ سیل در استان‌های گلستان، مازندران، لرستان و شیراز که باعث خسارت های سنگین نیز به مردم شد موجب تأسف و تأثر عمیق است، با توجه به گزارش سازمان هواشناسی استان در خصوص احتمال خطر وقوع سیلاب در شهرستان لنجان تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شد.

وی عنوان کرد: بارش باران باعث ایجاد امید در بین مردم و خصوصا کشاورزان شد و در ۳۶ ساعت بارندگی که در شهرستان لنجان داشتیم ایستگاه باران سنجی کلیشاد رخ ۸۰ میلی متر بارش را به ثبت رساند که افزایش ۳۰۰ درصدی نسبت به مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: در زمان بارش های اخیر مدیریت بحران شهرستان لنجان با تلاش جهادی و حضور همه دستگاه ها و آماده باش کامل دستگاه های متولی و حضور همه جانبه و لایروبی و بازگشایی لحظه به لحظه مسیل های دفع آب‌های سطحی معابر، تردد ایمن برای شهروندان و مسافران نوروزی رقم زده شد.

وی متذکر شد: همچنین تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری شهروندان و مسافران نوروزی نیز اندیشیده شده بود تا در صورت وقوع سیلاب های احتمالی مدیریت اسکان به موقع مردم در این شهرستان به خوبی انجام گیرد.

کد خبر 371682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.