واکنش هنرمندان به سیل شیراز

گلستان که غرق در آب شد چه کسی باور می‌کرد همان ابرها غرش کنان به سوی شیراز بروند و در یک روز ایران غرق آب شد،نوشتند نزن باران گویی همه آن‌هایی که یکسال دعای باران می‌خواندند و از خدا رحمت الهی خواستند یک روزه دیگر هیچ چیز نمی‌خواستند جز سلامتی هموطنانشان و یکصدا نوشتند نزن باران که ایران غرق آب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اتفاقات تلخ باعث می شود که هنرمندان واکنش های متفاوتی را در فضای مجازی نشان دهند در این میان بعضی هنرمندان طلب صبر و آرامش برای بازمانده ها کردند و بعضی دیگر واکنش های تندی به اتفاقات اخیر نشان داده و این اتفاقات را در اثر بی کفایتی مدیران خواندند.

امیر جعفری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: دنیا خیلی سخت گرفته به ما، ایران ما بدون آب در خطر خشکسالی ست و با آب در خطر ویرانی... از این اتفاقات پناه می‌بریم به قدرت خودت خدا... از بی کفایتی مدیران تا زمین خواران و کوه خواران و تمام کسانی که در مسند قدرت به زمین و طبیعت و تا مخلوقاتت ظلم می کنن...

نیوشا ضیغمی در اینستاگرام خود با گذاشتن تصویری از سیل شیراز نوشت: روز اول فروردین و اتفاقی که برای مردم استان گلستان پیش اومد دل تبریک گفتن برام نگذاشت. امروز هم که اخبار و تصاویر و ویدئوهای شیراز و جنوب کشور قلب و وجود هرانسانی را می‌لرزاند و فقط میشه گفت غمی است بسیار بزرگ. ما کشوری هستیم که به لطف مدیران و مسئولان، بارندگی و نعمت الهی برامون تبدیل به بلا میشه. بارندگی هم نباشه خشکسالی و بی آبیه یعنی در هر دو صورت ما باید در عذاب و تن لرزه باشیم. ستاد بحران هم که فقط بلده از صبح پیامک بده از عمل که خبری نیست چون خودشون هم اساساً از همه چیز غافلگیر میشن.

عزیزان ما به همین راحتی زندگیشون نابود میشه و هیچکس پاسخگو نیست فقط می تونم بگم خداوندا نظری به ما کن و خودت ما را در پناهت حفظ کن ضمناً همونطور که در عکس می‌بینید جاده‌ای که در کنار دروازه قرآن ساخته شده دقیقاً در مسیل قرار داره و متأسفانه این بی فکری سالهاست که در سیستم مدیریتی ما خودنمایی می‌کند. از خداوند برای همه‌ی مردم ایران آرزوی صبر دارم.

پریناز ایزدیار در اینستاگرام خود با قرار دادن عکسی از دروازه قرآن نوشت: این عقل کلی که یه روز مسیر سیل رو تبدیل کرد به جاده و فضای سبز الان دلش نمی خواد بمیره؟ به اینا نمی گن بلای طبیعی بخش زیادیش بخاطر هنرنمایی‌های مسئولین کشورمونه که برکت خدا تبدیل میشه به بلا.

پرویز پرستویی در اینستاگرام خود نوشت: شیراز، پل دختر خدا به داد این مردم آسیب دیده برسه چه عیدی شد...

وی در پست دیگری نوشت: هموطنان به همه عزیزانی که گرفتار سیل شدند اطلاع دهید به علت سیلاب امروز در سطح شیراز از مهمان‌های محترم درخواست می‌شود به شهرک گلستان محل نمایشگاه دائمی مراجعه کنند تا اسکان داده شوند اطلاع رسانی واجب است شاید مسافر نوروزی بلاتکلیف باشد.

برنامه خندوانه که شب گذشته درهرصورت پخش شده بود و با واکنش‌های تندی نیز مواجه شده بود، واکنش رامبد جوان به این حواشی را در اینستاگرامش بدنبال داشت، او گفت: ما کمدین ها در واکنش به این اتفاقات تلخ باید ایجاد روحیه کنیم.

وی همچنین با گذاشتن پستی برای مردم شیراز، لرستان، مازندران و گلستان آرزوی صبر و آرامش کرد.

احسان کرمی با قراردادن عکسی از دروازه قرآن در گذشته و حال واکنش تندی نشان داد و از مدیران انتقاد کرد و نوشت: وقتی در شیراز که پایتخت قلب مردم این سرزمین است مسیر عبور سیلاب را خراب می‌کنیم و جایش پارک می‌سازیم آن هم با این سنگ‌های عظیم وقتی جنگل‌های گلستان و مازندران و گیلان که بهشت ایران است را می‌تراشید و پروژه‌هایی به جایش افتتاح می‌کنید وقتی هرافتضاحی به بار می‌آورید باز هم روی صندلی‌های لعنتی تصمیم و مدیریت نشسته‌اید و تکان نمی‌خورید مگر برای رفتن به مرخصی‌های لعنتی خارج از کشورتان حق ندارید به بارش رحمت خدایی بگویید بلای طبیعی. بلا شمایید که باوجودتان نسیم طوفان می‌شود و باران سیلاب. بلا تویی آقای مدیر که وجودت برکت بهار را تبدیل به این فجایع می‌کند.

همایون شجریان در اینستاگرام خود با قراردادن عکسی از مقبره حافظ نوشت:

تا رفت مرا از نظر آن چشم جهان بین /کس واقف ما نیست که از دیده چه ها رفت

نرفت از گذر آتش دل دوش /آن دود که از سوز جگر برسرما رفت

دور از رخ تو دم به دم از گوشه چشمم /سیلاب سرشک آمد و طوفان بلا رفت

از پای فتادیم چو آمد غم هجران /در درد بمردیم چون از دست دوا رفت

دل گفت وصالش به دعا باز توان یافت/عمری ست که عمرم همه در کار و دعا رفت

باز ایران من گرفتار بلایی تازه است. قلبم تیر می‌کشد از این همه مصیبت پی در پی در جای جای میهنم. عید عزا شده است و تسلیت و همدردی دردی دوا نمی‌کند. دستم کوتاه است از این سر دنیا درود فراانسان هایی که بی وقفه کمک می‌رسانند بوسه بر دستان خسته‌شان.

حجت اشرف زاده در اینستاگرام خود نوشت: سیل جان تعدادی از هموطنانمان را گرفته و به جان و مال عده‌ای از هموطنان آسیب زده از شمال تا جنوب لرستان، مازندران، خراسانی همه و همه گرفتار شدند تسلیت میگم کنارهمیم و هموطنانمان را تنها نمی‌گذاریم خدایا صبر برای اونهایی که جان و مالشان صدمه دیده.

شهاب حسینی با قراردادن عکس سیلاب‌های چندروز اخیر در اینستاگرام خود نوشت: بازهم بلا بازهم امتحانی دشوار آیا حکمت آن را می دانیم؟ نمی‌دانیم تنها اندوه و دردو دل را می دانم اینبار برای هموطنان گلستانی‌ام که آغاز سال نو این چنین برایشان رقم خورد. خدایا مردم پناهی جز تو ندارند یاری‌شان کن که تنها یاورشان تویی آمین یا رب العالمین

کد خبر 371280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.