فوت دو کودک زیر آوار/ مرگ زن شیرازی با سقوط از خانه سه طبقه

دستگیری سه گروگانگیر در البرز، جزییات سقوط زنی از طبقه سوم منزل مسکونی در شیراز و علت فوت دو کودک زیرآوار خانه‌شان در ورامین را در بسته خبری اجتماعی امشب ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمد نادربیگی، رییس پلیس آگاهی تهران گفت: در پی اعلام مرکز پیام مبنی بر وقوع یک فقره آدم ربایی به کلانتری ۳۲ حصارک بالا، بلافاصله کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی برای بررسی موضوع به کلانتری اعزام شدند که خانمی به مأموران مراجعه و اعلام کرد پدرش که ۶۳ سال سن دارد به همراه فرد دیگری با یک دستگاه خودرو تاکسی برای انجام کار از تهران به کرج آمدند که چند نفر جلوی خودروی آنها را گرفته و پدرش را ربوده‌اند.

وی افزود: در ادامه تحقیقات از راننده خودرو تاکسی محرز شد که به همراه فرد ربوده شده در ساعت یک بعد از ظهر روز حادثه از مسیر رجایی شهر کرج به سمت حصارک بالا در حرکت بوده و قصد رفتن به اتوبان قزوین را داشتند که سرنشینان دو دستگاه خودرو سمند و پراید جلو راه آنها را مسدود کرده و با تهدید سلاح سرد نامبرده را از خودرو پیاده و از محل متواری شدند.

سرهنگ نادر بیگی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع پیگیری پرونده به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت تا این که یکی از آدم رباها با تلفن همراه دختر فرد ربوده شده تماس گرفته و از وی خواست تا در قبال رهایی پدرش مبلغ شش میلیارد ریال پول به آنها بدهد.

رییس پلیس آگاهی استان البرز گفت: بلافاصله اقدامات اطلاعاتی گسترده‌ای برای آزادی گروگان و شناسایی آدم رباها آغاز شد تا اینکه طی آخرین تماس یکی از آدم رباها با دختر خانواده برای انتقال مبلغ درخواستی در محدوده یکی از میدان‌های شهر کرج، منطقه تحت نظر قرار گرفت و متهم پس از شناسایی از سوی راننده تاکسی قبل از حضور در سر قرار دستگیر و در بازرسی از وی یک قبضه قمه کشف شد.

سرهنگ نادربیگی افزود: متهم دستگیر شده در بازجویی اولیه مأموران منکر هرگونه دخالت در آدم‌ربایی شد اما با توجه به دلایل و مدارک موجود لب به اعتراف گشود و اعلام کرد که از طرف شخصی، مأمور به انجام آدم ربایی با همدستی یک نفر دیگر شده است و فرد ربوده شده در حال حاضر در داخل ویلایی در یکی از روستاهای شهرستان کوهسار ساوجبلاغ است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز اظهار کرد: مأموران بلافاصله به روستای مذکور اعزام و پس از تحت نظر قرار دادن محل اختفای گروگان، هنگامی که متهمان قصد جابه جایی فرد ربوده شده را داشتند طی عملیات غافلگیرانه پلیس دستگیر و گروگان در کمتر از شش ساعت در سلامت کامل رها شد.

ورامین؛ فوت دو کودک زیر آوار

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره جزییات این حادثه گفت: ساعت ۱۷:۵۳ یک مورد حادثه آوار در یک منزل قدیمی در جاده ورامین، جاده نظامی، خیابان پمپ‌بنزین به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه این این منطقه خارج از محدوده آتش‌نشانی شهرداری تهران است، ادامه داد: بلافاصله سه ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد. زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند مشاهده می‌کنند سقف یکی از اتاق‌ها در یک منزل مسکونی که از منازل خشتی و تیرچوبی قدیمی بود تخریب شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه اطلاعات اولیه حاکی از این بود که اعضای خانواده در این اتاق حضور داشتند، تصریح کرد: به گفته همسایه‌ها قبل از رسیدن نیروهای آتش‌نشانی دو الی سه نفر از اعضای این خانواده از زیر آوار خارج شده و به مرکز درمانی منتقل شده‌بودند.

ملکی با بیان اینکه همچنان دو نفر در زیر آوار محبوس بودند، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان بلافاصله عملیات آواربرداری را آغاز کردند و بعد از مدت کوتاهی موفق شدند دو نفر که شامل یک دختر هشت‌ساله و یک پسر ۱۲ ساله بود را از زیر آوار خارج کنند.

وی ادامه داد: این دو نفر تحویل عوامل اورژانس شده که بعد از معاینات مشخص شد هر دو نفر جان خود را از دست داده‌اند. این خانواده به گفته همسایه‌ها تابعیت غیر ایرانی داشتند. عملیات به پایان رسید و محل تحویل عوامل انتظامی شد.

شیراز؛ سقوط زن جوانی از طبقه سوم یک ساختمان

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: یک زن جوان بر اثر سقوط از طبقه سوم یک آپارتمان در شهر لپویی، جان خود را از دست داد.

سرهنگ دلاور القاصی‌مهر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر بروز یک مورد اختلاف خانوادگی و سقوط از بلندی، بلافاصله مأموران برای بررسی بیشتر به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مردی با همسرش مشاجره داشته و به دلیل نامعلوم، زن جوان از تراس آپارتمان در طبقه سوم به پایین سقوط کرده است.

القاصی‌مهر با بیان اینکه زن یاد شده در دم جان سپرده بود، گفت: پرونده قضائی تشکیل شده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

کد خبر 370660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.