۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
مرمتگران ازبکستان در اصفهان

صبح امروز چهارشنبه ۲۲ اسفند ماه اصفهان میزبان هیات مرکز تمدن اسلامی ازبکستان بود تا این گروه از آثار تاریخی اصفهان بازدید کنند و با مرمت در ایران آشنا شوند.

علیرضا مساح در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص سفر هیات مرکز تمدن اسلامی ازبکستان به اصفهان اظهار کرد: این کشور از لحاظ ساختار تاریخی به اصفهان بسیار نزدیک است و اکنون گروهی از مرمتگران این کشور به سرپرستی عظیم منوراف از صبح چهار شنبه تا بامداد پنجشنبه مهمان اصفهان خواهند بود.

معاون گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: این گروه از دانشکده مرمت دانشگاه هنر اصفهان، میدان نقش جهان و کارگاه کاشی سازی بازدید می کنند تا با مرمت در ایران در حجم آثار تاریخی که وجود دارد آشنا شوند.

وی افزود: سمرقند ازبکستان یکی از شهرهای تاریخی این کشور است که به دست تیمور بعد از جهان گشایی هایش ساخته شد او تمام هنرمندان را به این شهر آورد که یک پایتخت زیبا داشته باشد و تقریبا آثار زیادی از آن دوران در این شهر به جا مانده است.

مساح هدف مرکز تمدن اسلامی را جلوگیری از تندروی های دینی خواند و گفت: مرکز تمدن اسلامی میخواهد از تندروی های کشورهای اسیای مرکزی بخصوص در ازبکستان جلوگیری کند چرا که چهره اسلام واقعی این نیست اسلام چهره خوب زیبا و چهره اجتماعی هنری دارد و باکمک فرهنگ میخواهد این کار را انجام دهد وحضور آن ها در کشور ما به این دلیل است که ما در این حوزه موفق بوده ایم.

کد خبر 370288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.