حسن نژاد: ۱۳۹۸، سال جنگ احزاب برای تصاحب کرسی‌های مجلس است

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مهم ترین اتفاق منفی سیاسی برای جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۷، خروج ایالات متحده از برجام بود که تاثیرات متفاوتی در کشور ما داشت.

محمد حسن نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ایالات متحده با خروج خود از برجام، دبه گر بودن این رژیم را نشان داد، اظهار کرد: متاسفانه خروج آمریکا از توافق برجام تاثیرات منفی اقتصادی در زندگی مردم داشت و باعث ایجاد نوسانات و گرانی‌ها در بازار شد و این بدترین اتفاق سیاسی سال برای مردم ایران بود.

وی افزود: البته در کنار آن، همراهی نکردن اروپا با ایالات متحده آمریکا در اعمال فشار های اقتصادی و سیاسی بر مردم ایران، یکی از اتفاقات سیاسی مثبت در سال ۹۷ بود که شاید بهترین اتفاق سیاسی این سال محسوب می شود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مهم ترین اتفاق سیاسی داخلی مثبت که در سال ۹۷ افتاد، حضور و مشارکت همه جانبه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بود و کمتر کسی پیش بینی چنین حضوری از مردم در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را می کرد.

حسن نژاد با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی دوام و بقای نظام اسلامی را رقم زد، تصریح کرد: مردم نشان دادند که هیچ خطری از جانب آنها جمهوری اسلامی ایران و ارکان نظام را تهدید نمی کند.

وی ادامه داد: بدترین اتفاقی که برای مردم ایران در سال ۹۷ افتاد، سیاسی – اقتصادی بود. گرانی‌ها و نوسانات قیمت ها اتفاق بدی بود که در این سال اقتصاد ایران را دچار مشکل کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی یکی از اتفاقات ناگواری بود که در این سال روی داد و غم و اندوه را در دل مردم و رهبری نشاند. نقش آیت الله هاشمی شاهرودی در تمامی ارگان هایی که در آن فعالیت می کرد بسیار پر رنگ و شاخص بود و از دست دادن ایشان موجب شد تا کمبود نیروی انسانی متخصص در جایگاه این فرد محسوس باشد.

انتخابات مجلس؛ مهم ترین رویداد سیاسی سال ۹۸

حسن نژاد با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸، یادآور شد: بی شک یکی از مهمترین اتفاقات سیاسی سال ۹۸  انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد بود، تغییر نحوه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز یکی دیگر از مهم ترین اتفاقات سیاسی این سال است که چالشی بزرگ برای برگزار کننده انتخابات محسوب می شود.

وی افزود: میزان موفقیت احزاب در به دست آوردن کرسی های مجلس شورای اسلامی نیز یکی دیگر از چالش های سیاسی در سال ۹۸ است که از هم اکنون گمانه زنی هایی درباره آن وجود دارد و سال ۹۸ سال جنگ احزاب برای تصاحب کرسی های مجلس شورای اسلامی است.

وی تاکید کرد: دور جدید تحریم های ایالات متحده آمریکا که اردیبهشت سال ۹۸ اعمال می شود، تاثیر قابل توجهی در زندگی مردم خواهد داشت و البته عناصر سیاسی داخلی نیز باید با حواس کاملا جمع سعی کنند تا معیشت مردم تحت فشار اقتصادی قرار نگیرد. قرار نیست ایالات متحده آمریکا مساعدتی به مردم ایران کند و خوداتکایی رمز موفقیت است.

کد خبر 370179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    2 0
    پس شمشیر ها رو از رو ببندین. جنگ -جنگ تا پیروزی - واقعا تو ادبیات حرف زدن هم سر کلاف و گم کرده اید.