به دنبال گسترش معابر ناژوان نیستیم

مدیر طرح ساماندهی ناژوان از ساماندهی معابر دسترسی شهروندان و گردشگران به ناژوان در نوروز ۹۸ خبر داد و گفت: ورود به ناژوان از طریق ۲۰ معبر انجام می‌شود که با افزایش تعداد پارکینگ‌های موقت دغدغه مسافران برای پارک خودرو و استفاده از طبیعت ناژوان را رفع خواهیم کرد.

حسن شفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای ساماندهی دسترسی شهروندان و گردشگران به ناژوان دو تفکر وجود دارد، یکی اینکه باید گردشگری در ناژوان توسعه پیدا کند و اصلاح شود و دیگر اینکه باید بیشتر به حفظ فضای سبز اهمیت دهیم، چرا که اراضی ناژوان در حریم شهر اصفهان است و اجازه احداث خیابان جدید یا تعریض خیابان‌ها نیاز به مجوز سازمان‌های جهادکشاورزی و آب منطقه‌ای دارد.

وی افزود: اگر دسترسی‌ها به ناژوان گسترده شود، این طبیعت بکر و زیبا در معرض تهدید قرار می‌گیرد چرا که افزایش عبور و مرور در ناژوان می‌تواند مشکلات زیادی را در حوزه گردشگری ایجاد کند، از این رو به دنبال گسترده کردن معابر ناژوان نیستیم.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه در نوروز ۹۷ بر اساس آمار بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مراکز گردشگری ناژوان دیدن کردند خاطرنشان کرد: بازگشایی رودخانه زاینده در نوروز ۹۸ می‌تواند آمار بازدید گردشگران از طبیعت زیبای ناژوان را به طور چشمگیری افزایش دهد و در بهبود اقتصاد شهر تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: در ایام نوروز امسال تمامی مراکز گردشگری ناژوان از ۹ صبح تا ۹ شب فعال و به گردشگران سرویس‌دهی می‌کنند، همچنین تسهیلات ویژه برای خدمت رسانی بیشتر به شهروندان و مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

شفیعی تاکید کرد: همه از اصفهان به عنوان یک باغ شهر یاد می‌کنند و ناژوان با بیش از ۱۲۰۰ هکتار وسعت جزء هویت تاریخی شهر اصفهان است، بنابراین نباید به ناژوان به عنوان «پارک» یا «فضای سبز» نگاه کنیم، زیرا هویتی است که در تاریخ شهر اصفهان وجود داشته و ما باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

کد خبر 370083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.