خط هوایی مستقیم اصفهان – مسقط ایجاد شود

نماینده هیئت تجاری مسقط گفت: تجار عمانی علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در اصفهان دارند و لازم است تا یک خط پروازی مستقیم از اصفهان به مسقط ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یعقوب ابوتمیمی عصر امروز (جمعه) در مراسم اختتامیه هفته مسقط در اصفهان در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان اظهار کرد: از مردم اصفهان و شرکتی که ما را به ایران دعوت کرد، تشکر می‌کنم، دیداری که در مدت سه روز بین تجار عمانی و ایرانی صورت گرفت بسیار نتیجه بخش بود.

وی افزود: ما آماده تجارت با ایرانی‌ها هستیم، شهرک‌های صنعتی اصفهان بسیار پرتوان و با استعداد هستند و به این دلیل بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به حضور در ایران و سرمایه‌گذاری هستند.

نماینده  هیئت تجاری مسقط با بیان اینکه بروکراسی اداری در خصوص سرمایه‌گذاری در ایران مدیریت شود، ادامه داد: افراد حاضر در هیئتی که طی سه روز  در اصفهان حضور داشتند از مهم‌ترین تجار عمانی در حوزه‌های مختلف هستند.

وی با بیان اینکه در این سفر سه شرکت از عمان برای وارد کردن مواد غذایی از ایران برنامه‌ریزی و رایزنی کردند، اضافه کرد: ایران مزارع زیاد و مستعدی برای تولید مواد غذایی دارد و از این رو باید دیدار دو جانبه دیگری در این زمینه صورت بگیرد.

ابوتمیمی با اشاره به ظرفیت‌های بالای جاذب گردشگر در کشور ایران و به ویژه شهر اصفهان گفت: باید آمار گردشگران در ایران ۱۰ برابر تعداد فعلی باشد.

وی اضافه کرد: آرزو داریم نمایشگاهی برای محصولات ایرانی برگزار شود، زیرا تجار عمانی علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در اصفهان دارند و لازم است تا یک خط پروازی مستقیم از اصفهان به مسقط ایجاد شود.

۲۵ تفاهم‌نامه همکاری طی سه روز منعقد شد

همچنین محمد جواد نصر، مدیر شرکت دعوت کننده از تجار عمانی برای حضور در اصفهان در ادامه این مراسم گفت: استعدادهای زیادی برای همکاری‌های تجاری میان ایران و عمان وجود دارد که ایجاب می‌کند هر سه ماه یکبار نشستی میان تجار اصفهان و مسقط برگزار شود.

وی افزود: بسیاری از تجار ایرانی علاقه مند به ملاقات با تجار عمانی بودند اما متاسفانه به دلیل کمبود زمان و ترافیک ملاقات‌ها نتوانستیم همه ملاقات‌ها را برگزار کنیم.

مدیر شرکت دعوت کننده از تجار عمانی ادامه داد: اولین رویداد فرهنگی - اقتصادی میان ایران و عمان توسط بخش خصوصی مدیریت شد و نتیجه مذاکرات در این هفته بسیار خوب بود و شورای شهر اصفهان در این زمینه مساعدت فراوانی به بخش خصوصی کرد.

نصر خاطر نشان کرد: ما تصور می کردیم که بیش از یک قرارداد در این هفته عقد نشود اما در این هفته ۴۰۵ جلسه تجاری برگزار شد و ۲۵ تفاهم‌نامه امضا شده است، اکنون وظیفه ارائه مستندات این رویداد برای استمرار این جلسات تجاری با بخش خصوصی است.

مدیر شرکت تجاری دعوت کننده از تجار عمانی برای حضور در اصفهان اعلام کرد: وزارت بهداشت و درمان عمان از متخصصان ایرانی برای حضور در این کشور دعوت کرده است و ما نیز این رابطه را به فال نیک می گیریم.

کد خبر 369816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.