گفت‌وگوی ظریف با وزیر خارجه عراق

وزیران امور خارجه ایران و عراق در تماس تلفنی در خصوص تمهیدات سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور گفت وگو کردند.

به گزارش ایمنا ، به نقل از مرکز اطلاع رسانی و دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، «محمد جواد ظریف» و «محمدعلی حکیم» در این گفت و گوی تلفنی که شب گذشته انجام شد در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه ، به ویژه تمهیدات سفر قریب الوقوع حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق گفت وگو و تبادل نظر کردند.

این در حالی است که دی ماه گذشته ظریف در صدر هیئت‌ سیاسی- اقتصادی به مدت پنج روز به عراق سفر کرد و با مسئولان عالی رتبه عراق از جمله «محمدعلی حکیم» وزیر خارجه، «برهم صالح» رئیس جمهور و «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دیدار کرد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه هم در هفته گذشته در عراق با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این سفر در یک نشست چند ساعته در کمیته سیاسی مشترک دو کشور با حضور 'نزار خیرالله' همتای عراقی خود شرکت و در خصوص مسائل دو جانبه و برخی پرونده های جاری میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

در آستانه سفر رسمی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به بغداد، پایتخت های دو کشور شاهد گسترش مراودات و گفت و گوهای دیپلماتیک است.

سفرهای «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در ۲۳ تا ۲۷ دیماه، «بیژن زنگنه» وزیر نفت در ۲۰ دیماه و «رضا اردکانیان» وزیر نیرو در ۵ و ۶ دیماه از جمله سفرهای مهم مقامات ایرانی بوده که برای توسعه روابط در حوزه همکاری های سیاسی، اقتصادی، نفتی و انرژی به بغداد صورت گرفته است.

«محمد الحلبوسی» رییس مجلس عراق که از دو روز گذشته در صدر هیئتی به ایران سفر کرده است، در تهران با همتای ایرانی خود «علی لاریجانی» و «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی و «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت وگو کرد.

الحلبوسی همچنین با سفر به استان گیلان با دکتر روحانی رئیس جمهوری که همراه با کاروان تدبیر و امید به این استان سفر کرده بود، دیدار و گفت و گو کرد.

کد خبر 369767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.