سرمایه‌گذاری خطرپذیر نیاز به دانش دارد

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهراصفهان گفت: سرمایه گذاری خطر پذیر صنعتی پرسود است که نیاز به دانش دارد، اگر این سرمایه‌گذاری در اصفهان آغاز شود، سرمایه‌گذاران گوی سبقت را از رقیبان در خاورمیانه خواهند ربود.

کورش خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای کارآفرینی بسیار خطرپذیر است، اظهار کرد: برای حمایت از سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای خطرپذیر باید مشارکت کرد، زیرا تأمین مالی این گونه سرمایه گذاری‌ها با ارائه وام از سوی بانک‌ها غیرممکن است.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینی در اصفهان بیش از ۱۳۰ سال قدمت دارد، افزود: این در حالی است که تاکنون با وجود گذشت پنج سال از ورود شرکت‌های سرمایه گذار خطرپذیر به کشور، صندوق حمایت از شرکت‌های خطرپذیر در اصفهان وجود ندارد و این معضل موجب مهاجرت و سرمایه‌گذاری کارآفرینان اصفهانی در سایر شهرها و استان‌ها می‌شود.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهراصفهان تصریح کرد: راه‌اندازی صندوق حمایت از شرکت‌های خطرپذیر موجب رونق کسب و کار می‌شود زیرا این گونه شرکت‌ها به دنبال طرح‌های کارآفرین خلاق برای سرمایه‌گذاری هستند، بر همین اساس نخستین صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در اصفهان به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: برای تشکیل این صندوق با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، پنج سرمایه گذار حضور دارد، بر همین اساس حدود شش میلیارد تومان اعتبار صندوق از بخش خصوصی و چهار میلیارد تومان از سوی دولت تأمین خواهد شد.

خسروی با بیان اینکه سرمایه گذاری خطر پذیر یک صنعت پرسود و نیازمند دانش است، گفت: اگر سرمایه گذاری خطرپذیر در اصفهان شکل بگیرد، سرمایه گذاران اصفهانی گوی سبقت را از رقیبان خود در خاورمیانه خواهند ربود.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های مناسب برای سرمایه گذاری خطرپذیر، کارآفرینی خلاق است، ادامه داد: حدود ۶۰ درصد کارآفرینی در مراکز پژوهشی و شرکت‌های اصفهانی در زمینه فناوری اطلاعات IT, ICT  و فناوری‌های نوین مانند نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی است زیرا در این پروژه‌ها زمینه خلق ثروت و سرمایه گذاری پرسود وجود دارد

اصفهان مقصد مهاجرت کارآفرینان کشور می‌شود

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر در خصوص حمایت از سرمایه گذاری‌های خطرپذیر در اصفهان، خاطرنشان کرد: در صورت شکل گیری شرکت‌های سرمایه گذار خطرپذیر، شهرداری اصفهان تا ۵۰ درصد سرمایه را تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه در اصفهان استارتاپ‌های بسیار خوبی وجود دارد، افزود: در بودجه ۹۸ شهرداری حدود پنج میلیارد تومان برای حمایت از ظرفیت‌های سرمایه گذاری خطرپذیر در اصفهان در نظر گرفته شده است.

خسروی تصریح کرد: اصفهان می‌تواند بهشت سرمایه‌های خطرپذیر باشد، بر این اساس یکی از اهداف حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خطر پذیر، جذب نخبگان و کارآفرینان سایر شهرها و استان‌ها به اصفهان است، اصفهان می‌تواند مقصد مهاجرت کارآفرینان باشد.

کد خبر 369611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.