افزایش بودجه۲۰۰ میلیارد تومانی فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران

بودجه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با موافقت اعضا شورا و افزایش ۲۰۰ میلیارد تومان، به رقمی معادل یک هزارو یکصدو هفتادو میلیارد و نهصد میلیون تومان رسید.

به گزارش ایمنا،  بررسی سقف بودجه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران موضوعی بود که در قالب بررسی لایحه بودجه شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت و با افزایش ۲۰۰ میلیارد تومانی، به تصویب رسید.

ناهید خداکرمی پس از ارائه گزارش رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با این افزایش گفت: کار فرهنگی موضوع مهمی است اما باید ببینیم مواردی که عنوان شده  چگونه قیمت گذاری شده است و آیا با کار یک شبه می توان چنین بودجه ای را تنظیم کرد.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر شهرداری تهران که متولی فرهنگ همه تهران نیست و همچنین نقش مشارکتی مردم در آن چگونه دیده شده است.

سید حسن رسولی، در موافقت با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی گفت: آنچه پیشنهاد شده است تماما بر اساس وظایف قانونی شهرداری است ضمن اینکه حدود ۷۵ درصد آن به پروژه های تملک دارایی داشته است که شورا در حوزه عمرانی نیز برای اتمام پروژه ها عمرانی این اجازه را داده است.

مجید فراهانی در مخالفت با این پیشنهاد اظهار کرد: از الزامات بودجه این است که حداکثر ۵ درصد می توان به حوزه فرهنگی اختصاص داد که در آن موضوع ورزش نیز دیده شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در گذشته شهرداری تبدیل شده بود به محلی برای پول پخش کردن که در انتخابات مورد استفاده قرار گیرد و متاسفانه با ۶۰ هزار میلیارد بدهی، پول ها در جایی دیگر هزینه می شد.

فراهانی تاکید کرد: ما باید به مسئولیت های خود در مترو و اتوبوس توجه داشته باشیم و بودجه را به این سمت نبریم و از اقدامات خوب شورای پنجم کاهش بودجه در حوزه فرهنگی و اجتماعی است.

احمد مسجد جامعی در پاسخ به این موضوع گفت: موضوعات عنوان شده از وظایف شهرداری است که در قانون پیش بینی شده است و از سابقه لازم نیز برخوردار است و یکی از مهمترین موضوعات آن آسیب های اجتماعی است که همه ما را کلافه کرده است.

در نهایت پس از توضیحات معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران پیشنهاد افزایش ۲۰۰ میلیارد تومانی با ۱۲ رای مثبت و هشت رای منفی تصویب شد.

کد خبر 369537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.