ماهیان گرفتار در ماندآب‌های زاینده‌رود جمع‌آوری می‌شود

سرپرست نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: روز شنبه ماهیان ماندآب‌های بستر رودخانه زاینده‌رود جمع‌آوری و به سد منتقل می‌شوند.

قدرت‌الله علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در پی مکاتبات چند روزه اداره کل حفاظت محیط زیست استان با مسئولان شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، این سازمان برای جمع‌آوری و انتقال ماهی‌های گرفتار در ماندآب‌های بستر رودخانه اعلام همکاری کرده است.

وی افزود: در نتیجه رایزنی‌ها شرکت آب منطقه‌ای تجهیزات مورد نیاز از جمله خودرو مجهز به کپسول اکسیژن و تانکر آب را فراهم خواهد کرد.

سرپرست نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه در روزهای اخیر از عرصه بازید شده است گفت: امسال شمار ماهی‌ها در ماندآب‌ها و آبگیرها کمتر از سالهای گذشته است زیرا فصل تخم ریزی ماهی‌ها نبوده است با این حال حتی اگر یک ماهی هم وجود داشته باشد ما وظیفه خود را برای جلوگیری از آسیب به زیست‌مندان رودخانه انجام می‌دهیم و شرکت آب منطقه‌ای به عنوان متولی و تصمیم گیرنده برای رهاسازی و بستن آب رودخانه، ماهی‌های گرفتار در ماندآبها را جمع آوری خواهد کرد. 

وی اظهار کرد: روز شنبه با همکاری شرکت آب منطقه‌ای ماهی‌ها از ماندآبها و آبگیرهای بستر رودخانه جمع آوری و به سد منتقل خواهند شد. از همیاری اعضای سمن‌ها و دوستداران محیط زیست برای جمع آوری و نجات ماهی‌ها استقبال می‌کنیم.

کد خبر 369519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.