همایش "اقتصاد مقاومتی با حمایت از کالای ایرانی" برگزار می‌شود

ششمین همایش اقتصاد مقاومتی با حمایت از کالای ایرانی چهاردهم اسفندماه در شش محور با رویکرد اقتصاد مقاومتی در دانشگاه امین فولادشهر برگزار می‌شود.

علیرضا انصاری، رییس دانشگاه امین فولادشهر در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد برگزاری این همایش با حضور وزیر سابق نفت، اساتید دانشگاه، صاحب نظران، دانشگاهیان و دانشجویان اظهار کرد: چندین سال است که اقتصاد مقاومتی تبیین و تدوین و برای اجرا به واحدهای تولیدی و اقتصادی ابلاغ‌شده، اما اینکه چرا بعد از گذشت شش سال در اجرای آن دچار چالش و مشکلات عدیده هستیم را باید از مسئولان این حوزه پرسید.

وی یادآور شد: یک جامعه زنده و پویا نیاز به اشتغال و تولید کارا و تأثیرگذار و کارآفرینی دارد و باید از مسئولان و مدیران کلان اقتصادی جامعه پرسیده شود با توجه به تاکید رهبری براین مقوله چه راهکاری برای تبیین اقتصاد مقاومتی و اشتغال انجام داده اند؟

رییس همایش اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: از مهم‌ترین مسائلی که در این همایش مطرح می‌شود فرهنگ‌سازی است. تقویت فرهنگ جهادی در مدیریت کلان و خرد جامعه برای برون‌رفت از این وضعیت و اینکه آیا مدیران و مسئولان به فرهنگ جهادی در کشور توجهی دارند یا خیر از محورهای گفتگوی این همایش است.

انصاری خاطرنشان کرد: تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش‌افزوده تولید و ثروت بهره وری و کارآفرینی با سرمایه‌گذاری اشتغال مولد یکی از بندهای این همایش بوده که سعی شده است، در ابتدا فرهنگ جهادی تعریف و به آن پرداخته شود.

وی افزود: امروزه جمهوری اسلامی ایران با مبانی ایدئولوژی اسلامی مدعی تمدن سازی به رهبری نظام جمهوری اسلامی است.

رییس دانشگاه امین فولادشهر ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای که با عنوان گام دوم مطرح فرمودند؛ جوانان را به تمدن سازی تشویق و حوزه‌های بسیاری را برای ادامه این راه تعریف کردند. این تعاریف در حوزه فرهنگ، اجتماع، اقتصاد و سیاست است که در بیانیه گام دوم کاملا بدان پرداخته شده است.

انصاری اظهار کرد: بیکاری، محیط‌زیست، ریزگردها و ابرچالشی به نام قاچاق مواد مخدر و کالا با تورمی که ناشی ازعدم مدیریت و بی کفایتی بعضی از مسئولان است هر روز بیشتر و گسترده‌تر می‌شود و مایحتاج و ارزاق عمومی مردم و نیازهای اصلی خانوارها هدف گرفته که این یک چالش اساسی و خطرناک است.

کد خبر 369432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.