اهدای جوایز اسکار و جنجال‌های ستاره موسیقی

دنیای فرهنگ و هنر همواره زمینه‌ساز رخدادهای جنجال‌آفرین و مهم در جهان است. شما می‌توانید هر یکشنبه خلاصه‌ای از مهمترین اتفاقات فرهنگی و هنری جهان را در ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته‌ای که گذشت، مراسم اسکار ۲۰۱۹ برگزار و برگزیدگان معرفی شدند. همچنین یکی از موسیقیدانان مطرح جهان درگذشت و جنجال‌ها پیرامون مستندی درباره اتهامات جنسی ابرستاره موسیقی پاپ جنبه تازه‌ای به خود گرفت. در ادامه مشروح تیترهای داغ فرهنگ و هنر در هفته‌ گذشته می‌آید:

جوایز اسکار اهدا شد: سرانجام پرونده فصل جوایز سینمایی ۲۰۱۹ نیز با برگزاری مهم‌ترین رویداد این عرصه یعنی اسکار بسته شد و آکادمی اسکار برگزیدگان خود را معرفی کرد. بر این اساس فیلم‌ «بوهمین راپسودی» با چهار جایزه و فیلم‌های «رما»، «کتاب سبز» و «پلنگ سیاه» هر کدام با سه جایزه بیشترین تعداد جوایز را از آن خود کردند؛ اگرچه مهم‌ترین جوایز به «رما» و «کتاب سبز» رسید. فیلم «رما» به کارگردانی آلفونسو کوارون برنده جوایز بهترین فیلم خارجی‌زبان، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری شد و «کتاب سبز» عناوین بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را در کنار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل دریافت کرد.

رشد تماشاگران اسکار نسبت به سال گذشته: براساس اعلام مجله فوربز گردهمایی امسال هنرمندان جهان در «دالبی تیه‌تر لس‌آنجلس» و اهدای جوایز آکادمی اسکار به برگزیدگان، بیش از ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را به پای تلویزیون و شبکه‌های پخش‌کننده اینترنتی کشاند که نشان دهنده رشد سه میلیون نفری تعداد تماشاگران نسبت به سال گذشته بود.

ایناریتو رییس داوران جشنواره کن شد: آنطور که هالیوود ریپورتر گزارش کرده کارگردان مکزیکی که چهار جایزه اسکار را در کارنامه خود دارد امسال رییس هیئت داوران جشنواره کن خواهد بود. آلخاندرو ایناریتو گفته است: کن فستیوالی است که برای من از زمان آغاز کارم بسیار اهمیت داشته است. این جشنواره از روز سیزدهم ماه می یعنی حدود دو ماه دیگر آغاز به کار خواهد کرد.

درگذشت موسیقیدان مطرح جهان: آندره پره‌وین موسیقیدان، رهبر ارکستر و آهنگسازی که پیش از این موفق به دریافت چهار جایزه اسکار و همچنین ۱۰ جایزه گرمی شده بود در سن ۸۹ سالگی درگذشت. او که بارها سابقه انتخاب شدن توسط گرمی، مهم‌ترین جایزه موسیقایی جهان را داشته در سال ۲۰۱۰ جایزه یک عمر دستاورد هنری را نیز دریافت کرده بود.

اسپیلبرگ برعلیه نتفلیکس اقدام می‌کند: استیون اسپیلبرگ سینماگر بزرگ آمریکایی، از چشم انداز اهدای اسکار بهترین فیلم به محصولات نتفلیکس رضایت ندارد. او که آثار این کمپانی بزرگ را با فیلم‌های تلویزیونی مقایسه می‌کند، اعلام کرده که فیلم‌های نتفلیکس نباید واجد شرایط شرکت در اسکار باشند. اسپیلبرگ در تدارک پیش‌نویسی برای معرفی تغییرات مدنظرش است که احتمالاً در نشست مدیران هیئت آکادمی بررسی خواهد شد.

جنجال پیرامون ابرستاره موسیقی پاپ ادامه دارد: اپرا وینفری در برنامه‌ای با عنوان «پس از نورلند» با دو مردی مصاحبه کرده که در سال‌های دور مایکل جکسون را متهم به آزار جنسی کردند. به اعتقاد او در چنین مسئله مهمی سکوت جایز نیست و خشم هواداران مایکل جکسون هم اهمیتی ندارد. قرار است برنامه ۹۰ دقیقه‌ای «پس از نورلند» از شبکه اچ‌بی‌او و پس از پخش مستند «ترک نورلند» که به موضوع آزار جنسی از سوی مایکل جکسون می‌پردازد نمایش داده شود.

رمبو، آخر سال میلادی: تاریخ نمایش جدیدترین «رمبو» با هنرمندی سیلوستراستالونه مشخص شد و بر این اساس این فیلم نوزدهم دسامبر سال جاری میلادی به نمایش عموم درخواهد آمد. پنجمین «رمبو» ساخته آدرین گرانبرگ است و در آن، سیلوستراستالونه، زمانی که دختر بهترین دوستش ربوده می‌شود با باندهای مافیایی مواد مخدر مکزیکی سرشاخ می‌شود.

اصلاح «راتن تومیتوز» در پی وقوع یک اتفاق: پس از آنکه نقدهای منفی کاربران درباره فیلم «کاپیتان مارول» پیش از اکران عمومی این عصر، در سایت «راتن تومیتوز» منتشر شد مدیران سایت سیستم امتیازدهی کاربران را تغییر داده و به این ترتیب دیگر امکان نظر دادن درباره فیلم‌ها پیش از زمان اکران عمومی ممکن نخواهد بود.

«ستاره‌ای متولد می‌شود» دوباره متولد می‌شود: پس از آنکه در مراسم اسکار، فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود» برنده جایزه بهترین موسیقی شد، کمپانی برادران وارنر اعلام کرده که این فیلم را با ۱۲ دقیقه اضافه نسبت به نسخه قبلی اکران شده، در بیش از هزار سینمای آمریکای شمالی دوباره به نمایش خواهد گذاشت. احتمالاً این ۱۲ دقیقه مربوط به قسمت‌های اجرای موسیقی باشد.

کوین فایگی، رییس مارول استودیوز، گفته است: شبکه دیزنی پلاس به ساخت مجموعه‌های مارول براساس دنیای سینمای مارول خواهد پرداخت. همچنین قرار است مجموعه انیمیشنی، با عنوان «کتاب جادوها» پیرامون تبهکاران فیلم‌های محبوب دیزنی ساخته شده و در شبکه دیزنی پلاس پخش شود. با این حساب، این شبکه رقیب اصلی نتفلیکس خواهد بود.

کد خبر 369308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.