پزشکان کم‌تجربه بیماران فریدن را درمان می‌کنند

نماینده فریدن در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: اولین مشکل فریدن در بخش بهداشت و درمان وضعیت بیمارستان شهید رجایی است که سطح دو ارجاع بیماران در غرب استان محسوب می‌شود اما پزشکان فعال در این بیمارستان تازه کار بوده و از پشت میز دانشگاه برای گذراندن طرح به این بیمارستان اعزام می‌شوند.

عباس محمدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه اصفهان به عنوان بهترین و باسابقه‌ترین شهر ایران امروز به آلوده‌ترین شهر با بیماری‌ها و مشکلات مختلف تبدیل شده است اظهار کرد: اصفهانی‌ها با ایجاد هشت هزار واحد صنعتی در حلقه اول فکر می‌کردند که زرنگی کرده‌اند و امروز عواقب اقدامات بدون پشتوانه علمی خود را می‌بینند که مسائل آن شهروندان زیادی را درگیر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه صنعت در اصفهان کافی است تصریح کرد: حاصل تلاش استانداران قبل این بوده است که جمعیت شهرستان‌های استان به شدت کاهش پیدا کرد و حتی با رشد منفی مواجه بوده‌اند که نمونه آن فریدن بزرگ با چهار شهرستان فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین‌ومیاندشت است که جمعیت ۲۴۰ هزار نفری این منطقه در قبل از انقلاب اکنون به ۱۵۰ هزار نفر کاهش یافته است.

نماینده فریدن در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان منطقه فریدن بزرگ در شهر اصفهان ساکن هستند.

وی با ابراز تاسف از خالی از سکنه شدن شهرستان‌های استان اصفهان اظهار کرد: همه مهاجرت‌ها به سمت اصفهان صورت گرفت، اصفهان شهری برخوردار و حجیم شد و امروز با مشکلات مختلفی دست به گریبان است، این در حالی است  که شهرستان‌ها در این سال‌ها برخوردار نشدند و تنها در زمان یک یا دو استاندار اندک توجهی به شهرستان‌های استان شد.

محمد صالحی بزرگترین مشکل فریدن را بهداشت و درمان دانست و افزود: اولین مشکل فریدن بیمارستان شهید رجایی است که سطح دو ارجاع بیماران در غرب استان محسوب می‌شود اما پزشکان فعال در این بیمارستان تازه کار بوده و  از پشت میز دانشگاه برای گذراندن طرح به این بیمارستان اعزام می‌شوند و هیچ پزشک با تجریه‌ای در این شهرستان نیست.

وی ادامه داد: این پزشکان کم تجربه انواع و اقسام داروها را روی بیماران بیمارستان شهید رجایی استفاده می‌کنند و بعد از دو سال که طرحشان پایان یافت و تجربه کافی کسب کردند با استفاده از تجارب قبلی مردم اصفهان را درمان می‌کنند.

نماینده فریدن در شورای اسلامی استان اصفهان همچنین نسبت به کیفیت آب فریدن انتقاد کرد و گفت:  چندین سال است آب چهار شهرستان منطقه بزرگ فریدن نیتراته بوده و مردم این منطقه را با بیماری‌های مختلف درگیر کرده است و این در حالی است که شورای عالی آب تا ۶.۵ میلیون متر مکعب آب تخصیص داده و مصوب کرده است اما متاسفانه مسئولان این تخصیص را درنظر نمی‌گیرند.

لزوم آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن لرستان - اراک در فریدن

وی همچنین به لزوم بهره‌برداری از راه آهن لرستان و اراک به فریدن اشاره و اظهار کرد: هر دوی این خطوط از منطقه فریدن می‌گذرند بخشی از این پروژه در استان لرستان و در شهرهای الیگودرز و ازنا آغاز شده، اما هنوز در استان اصفهان هیچ اقدامی برای این پروژه انجام نشده است.

محمد صالحی با ابراز تاسف از وضعیت کشاورزان غرب استان اصفهان و فریدن بزرگ تصریح کرد: کشاورزان این منطقه بخش زیادی از نیاز سیب‌زمینی و پیاز کشور را تولید می‌کنند این در حالی است که هیچ کس به مشکلات این کشاورزان توجهی ندارد و برای فروش محصولات خود با مشکلات مختلفی رو به رو هستند.

وی تاکید کرد: از آنجایی که جهاد کشاورزی سیب زمینی و پیاز را محصول استراتژیک اعلام نمی‌کند، هر ساله کشاورزان فریدنی برای فروش محصولات خود دچار مشکل می‌شوند، دراین شرایط ورود دلالان  باعث می‌شود که سیب زمینی کیلویی ۳۰۰ تومان را حدود چهار هزار تومان به مشتری بفروشند و این ظلم بزرگی به کشاورز و مصرف کننده است.

کد خبر 369003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.