قطار معلق؛ جاذبه گردشگری آلمان!

راه آهن معلق (Schwebebahn) در شهر ووپرتال آلمان، در هرساعت تعداد ۱۸ قطار را در مسیرهای مختلف هدایت می کند؛ طراحی این سیستم حمل و نقل در نوع خود منحصر به فرد محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، راه آهن معلق Schwebebahn در ووپرتال آلمان به گونه ای طراحی شده که پس از مدتی طولانی، حمل و نقل عمومی را برای مردم این کشور خوشایند کرده است. قطارهایی که در مسیر این ریل راه آهن قرار دارند مجهز به واگن های زیبایی است که بر فراز رودخانه ووپر حرکت می کنند و مسیری به زیبایی دیزنی لند تا برج ایفل را برای مسافران فراهم می آورد. 

این راه آهن در دوازده متری بالای رودخانه ووپر قرار دارد و در هر ساعت تعداد ۱۸ قطار را در مسیرهای مختلف هدایت می کند. چرخ های قطارها در قسمت بالا به ریل متصل شده اند و در نتیجه قطارها در زیر ریل قرار گرفته اند. طول هر واگن قطار به اندازه دو عدد خودروی سواری است که می تواند حدود ۲۰۰ نفر را در خود جای دهد.

این قطارها همچنین عرضی کم تر از قطارهای معمولی دارند به گونه ای که در هر ردیف دو صندلی چسبیده به هم، یک راهروی باریک و یک صندلی تک وجود دارد. در قسمت پشتی قطار، پنجره هایی قرار گرفته شده اند، که از طریق آن ها مسافران می توانند رودخانه ووپر را ببیند.

به طور میانگین روزانه ۶۵ هزار مسافر از طریق این ریل هوایی به مقصد می رسند. قطارها تقریباً در تمام مسیر خود بر فراز رودخانه ووپر حرکت می کنند و در مسیر خود چشم اندازهای متفاوتی از ساختمان های زیبای قرن نوزدهمی تا باغ وحش و پیچ و خم‌های عجیب و غریبی از لوله های رنگی نزدیک شرکت داروسازی بایر را پشت سر می گذارند.

زیرساخت های این ریل معلق در سال های بین ۱۸۹۷ تا ۱۹۰۰ ساخته شد و در سال ۱۹۰۱ به بهره برداری رسید. طول این زیر ساخت حدود ۱۳.۳ کیلومتر است و حومه ووپرتال در غرب را به اوبربامن در شرق متصل می کند. ایده ساخت راه آهن های هوایی برای اولین بار توسط یک مهندس اهل انگلستان به نام هنری پالمر در سال ۱۸۲۴ مطرح و  در سال ۱۸۲۶ برای راه اندازی راه آهن هوایی بر فراز رودخانه ووپر مورد استقبال قرار گرفت.

با وجود قطارهایی مانند Schwebebahn  در شهر ووپرتال، عجیب نیست که با گذشت چندین نسل مردم این شهر به حمل و نقل با این قطارها علاقمند باشند به گونه ای که نتوانند شهر ووپرتال را بدون وجود این قطارها تصور کنند.

کد خبر 368879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.