کمبود شادی در جامعه موج می‌زند

رییس بیمارستان کودکان امام حسین (ع) گفت: در شرایط فعلی تحریم که مشکلات اقتصادی در جامعه زیاد است، کمبود شدید شادی در جامعه موج می‌زند و شبکه‌های بیگانه به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد معمارزاده پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در حاشیه بازدید از بیمارستان امام حسین (ع) و اهدای هدایا به کودکان صعب العلاج و ضمن تبریک روز زن در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در بیمارستان امام حسین(ع) کودکان زیر ۱۵ سال بستری می‌شوند که با توجه شرایط سنی و اقدامات درمانی که صورت می‌گیرد دچار اضطراب شدید شده که با روش‌های مختلف به دنبال ایجاد شادی در میان آنها هستیم.

وی افزود: در گذشته با کمک‌های شهرداری منطقه ۱۲، وسایل بازی در حیاط بیمارستان نصب شد و به کمک خیران نیز یک باغ وحش کوچک  در حیاط بیمارستان ساخته شد.

رییس بیمارستان کودکان امام حسین (ع) ادامه داد: با همت معاونت اجتماعی‌ و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی فضای قدیمی بخش دیالیز بازسازی و رنگ آمیزی شد که این یک اقدام برای ایجاد شادی در میان 36 کودک دیالیزی این بخش موثر بود چرا که دیوارهای فرسوده  روحیه آنها را تحت تاثیر قرار می‌داد.

معمارزاده اضافه کرد: همچنین اهدای تبلت از سوی معاونت اجتماعی‌ ومشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی نیز موجب می‌شود که کودکان هنگام درمان با تبلت سرگرم شودند تا درد و طول درمان را کمتر احساس کنند و از طرفی برخی کودکان مشکل بینایی دارند و و سایل نگهدارنده به این تبلت‌ها نصب می‌شود که به راحتی از آن استفاده کنند.

وی ادادمه داد: معاونت اجتماعی‌ ومشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی کتابخانه‌ ویژه کودکان را با ۸۰۰ جلد کتاب افتتاح کرد تا فرهنگ کتاب و کتاب خوانی به نوعی در جامعه پرورش پیدا کند و تصمیم بر این است اگر کودکی هنگام مطالعه کتاب را برنگرداند با کمبود کتاب مواجه نشویم و شهرداری کتاب‌های جدید و متنوع  در اختیار بیمارستان امام حسین(ع) قرار دهد.

رییس بیمارستان کودکان امام حسین(ع) اضافه کرد: معاونت اجتماعی‌ ومشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی برای ایجاد شادی و نشاط در میان کودکان امروز یک جشن چهار ساعت برای کودکان بیمارستان در نظر گرفته است که با اجرای برنامه‌های شاد کودکانه و ارائه هدیه شادی را در میان آن افزایش دهد.

معمارزاده گفت: در شرایط فعلی که  تحریم هستیم و مشکلات اقتصادی در جامعه زیاد است کمبود شدید شادی در جامعه موج می‌زند و شبکه‌های بیگانه به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم هستند. شب گذشته مقام معظلم رهبری  خطاب به مدیران فرمودند: " شادی  را در دل مردم زنده نگه دارید. " بنابراین باید همه دست به دست هم دهیم و بیش از پیش شادی را در میان مردم افزایش دهیم.

وی افزود: در بیمارستان جشنواره اسباب بازی را در نظر گرفته‌ایم که از شهروندان می‌خواهیم اسباب بازی‌های قابل استفاده را به پایگاه‌های معرفی شده توسط شهرداری یا به بیمارستان امام حسین(ع) اهدا کنند تا در طول عید در میان کودکان توزیع شود.

کد خبر 368842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.