ایرادات طرح وزارتخانه شدن میراث فرهنگی رفع شده است

عضو فراکسیون گردشگری مجلس خبر از رفع شدن ایرادات وارد شده به طرح وزارت شدن سازمان میراث فرهنگی داد و ابراز امیدواری کرد که این طرح تا پایان سال به تصویب نهایی می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طرح وزارت شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور چند سالی است که در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود. این طرح با پیگیری فراکسیون گردشگری بار دیگر در سال جاری به صحن مجلس رسید و کلیات آن اردیبهشت‌ماه تصویب شد. در دهم مرداد ماه این طرح در صحن علنی با ۱۳۷ رای موافق به تصویب نهایی رسید و به شورای نگهبان رفت اما شورای نگهبان ایراداتی به آن گرفت.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با ایمنا خبر از رفع ایردات وارد شده به این طرح داد و اظهار کرد: شورای نگهبان یک ایراد به این مصوبه داشتند همچنین از طرف مجلس نیز دو ایراد به آن وارد بود، یکی بار مالی که این طرح برای سازمان داشت و یکی مسئله شرعی که این طرح داشت.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس ادامه داد: در آخرین جلسه که با حضور نماینده شورای نگهبان تشکیل شد ایرادات شرعی در همان جلسه برطرف شد و ایرادی که با استناد بر اصل ۷۵ به طرح وارد شد با کم کردن معاونت‌های این سازمان از شش به پنج بر اساس بند د ماده ۲۹ قانون اساسی برطرف و بار مالی نیز کم شد.

نمایده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به قانون کوچک شدن دولت در برنامه ششم توسعه گفت: سالیانه دولت باید در پایان سال به میزان ۱۵ درصد کوچک شود که از این نظر نیز به طرح ایراداتی وارد بود، این موارد نیز در طرح اصلاح شد.

وی با ابراز امیدواری برای تصویب نهایی این طرح تا پایان سال تاکید کرد: از نظر من موضوع حل شده است اما باید منتظر نظر شورای نگهبان باشیم.

کد خبر 368760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.