اذن رهبر معظم انقلاب برای برداشت از صندوق توسعه و تقویت بنیه دفاعی

علی لاریجانی هنگام بررسی بند مربوط به برداشت از صندوق توسعه جهت تقویت بنیه دفاعی گفت: حدود ۱۵ مورد برداشت از صندوق توسعه را پیشنهاد دادیم که نهایتا برای ۱۰ مورد مذکور از آنها از مقام رهبری اذن گرفتیم.

به گزارش ایمنا نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند که تا سقف ۱.۵ میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه برای تقویت بنیه دفاعی اختصاص یابد.
نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بند الحاقی ۲ تبصره ۴ لایحه بودجه را با ۱۶۰ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر تصویب کردند.

پیش از تصویب بند، برخی از نمایندگان قصد ارائه پیشنهاداتی برای تغییر این مبالغ را داشتند که علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گفت: براساس درخواست نمایندگان حدود ۱۵ مورد برداشت از صندوق توسعه را پیشنهاد دادیم که نهایتا برای ۱۰ مورد مذکور از آنها از مقام رهبری اذن گرفتیم و برای همین نمی‌توانیم این مبالغ را تغییر دهیم.

نمایندگان در این بند به دولت اجازه دادند مبلغ دو میلیارد و ۳۷۵ میلیون یورو از منابع ورودی سال ۹۸ صندوق توسعه را به صورت تسهیلات ارزی با تضمین دولت برداشت کند.

منابع مذکور با رعایت طرح‌های آبیاری تحت فشار و نوین تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو، با رعایت شرایط آبخیزداری و آب خوان داری تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو، مقابله با اثرات مخرب ریزگردها و تأثیر آن بر شبکه‌های برق تا سقف ۱۰۰ میلیون یورو، تقویت بنیه دفاعی در اجرای ماده ۱۰۶ قانون برنامه ششم تا سقف ۱.۵ میلیارد یورو، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه‌های وزارت علوم تا سقف ۴۰ میلیون یورو، طرح‌های نوآورانه جهاد دانشگاهی تا سقف ۱۵ میلیون یورو، طرح‌های نوآورانه معاونت علمی و فناوری رییس جمهور تا سقف ۷۰ میلیون یورو، سازمان صدا و سیما در اجرای ماده ۹۳ قانون برنامه ششم، کمی و کیفی، برنامه‌های تولیدی، پویا نمایی، مستند، فیلم و سریال تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو، طرح‌های آب رسانی روستایی و توسعه شبکه‌های آن تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو، پایداری و ارتقای کیفی آب شرب شهرهای پرتنش تا سقف ۵۰ میلیون یورو به مصرف برساند.

منبع: ایرنا

کد خبر 368636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.