بازگشت رویایی ذوب آهن/سلام دوباره سبزها به آسیا

تیم فوتبال ذوب آهن دردومین گام آسیایی خودش امشب در قطر الغرافه را شکست داد تا به مرحله گروهی این رقابت ها برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا فصل۲۰۱۹ ذوب‌آهن باید برای صعود به مرحله گروهی از سد الغرافه قطر بگذرد.

مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا_۲۰۱۹

ورزشگاه: ثانی بن جاسم قطر

تماشاگر: ۵۰۰ نفر

گل‌ها: احمد علاءدین دقیقه۲۱ ،مهدی طارمی دقیقه ۳۵ برای الغرافه، کریستین اوساگونا دقیقه ۴۶، ارسلان مطهری دقیقه ۶۳، محمد مهدی نژاد دقیقه ۷۸ برای ذوب آهن

اخطار: کریستین اوساگونا از ذوب آهن

اخراج:-

الغرافه قطر: یوسف حسن، لوکاس مندز، الیاس احمد، عثمان علاوی، معاذ یحیی السالمی(۶۸-ولادمیر وایس)، عبدالعزیز حاتم، یوسف مفتاح، دیگو آمادو، احمد علاءالدین و مهدی طارمی

سرمربی: کریستین گورکوف

ذوب‌آهن ایران: هم  محمدرشید مظاهری، محمد نژادمهدی، هادی محمدی، میلاد فخرالدینی، مسعود ابراهیم‌زاده، حمید بوحمدان، قاسم حدادی‌فر، محمدزبیر نیک‌نفس(دقیقه۵۹-سید محمدرضا حسینی)، ماریون سیلوا(۹۰-محمدرضا عباسی)، امیرارسلان مطهری و کریستین اوساگوآنا(۱+۹۰ نیما طاهری)

سرمربی: علیرضا منصوریان

داور:کریس بیث از استرالیا

شرح بازی:

ذوب آهن بعد از پیروزی در مقابل الکویت کویت در شرایطی به دیدار الغرافه رفته است که حریف قطری در یک ماه گذشته شرایط خوبی در لیگ قطر نداشته و این مسئله می تواند شانس بیشتری برای پیروزی ذوب آهن در این بازی ایجاد کند. الغرافه به عنوان تیم هشتم لیگ قطر با حضور مهدی طارمی مهاجم ایرانی خودش به دیدار ذوب آهن آمده است.

در یک ربع ابتدایی دو تیم بیشتر مشغول محک زدن یکدیگر بودند اما در ادامه قطری ها فشار بیشتری بر روی دروازه ذوب آهن ایجاد کردند و در طی یک ربع به دو گل دست پیدا کردند تا کار برای ذوب آهن سخت شود. این گل ها آب سردی بر روی آتش پیروزی ذوب آهن ریخت و قطری ها با کنترل بازی اواخر نیمه اول توانستند با برتری دو گله راهی رختکن شوند.

با شروع نیمه دوم ذوب آهن به قصد بران گل های خورده بازی را هجومی آغاز کرد و خیلی زود توانست با ضربه سر اوساگونا فاصله را کم کند. بعد از این گل باز هم ذوب آهن فشار خودش را بر روی دروازه حریف حفظ کرد تا ارسلان مطهری کار را به تساوی بکشاند.

بعد از گل دوم ذوب آهنی ها روحیه ای مضاعف پیدا کردند تا محمد نژاد مهدی بتواند گل سوم تیمش را هم به ثمر برساند. در یک ربع پایانی شاگردان علیرضا منصوریان بازی را کنترل کردند تا ذوب آهن بتواند صعودی باشکوه به مرحله گروهی این فصل از لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.

شرح گل‌:

گل اول الغرافه:پاس حاتم در داخل محوطه جریمه به علاءدین رسید تا این بازیکن با شوتی محکم توپ را به طاق دروازه ذوب آهن بکوبد.

 گل دوم الغرافه_ضربه بغل پای مهدی طارمی با وجود برخورد به دست رشید مظاهری تبدیل به گل دوم الغرافه شد.

گل اول ذوب آهن:بر روی یک پرتاب بلند اوت ضربه برگردان هادی محمدی در پشت محوطه جریمه به اوساگونا رسید تا مهاجم خارجی ذوب آهن با یک ضربه سر دروازه حریف را باز کند.

 گل دوم ذوب آهن-سانتردقیق حسینی از راست به داخل محوطه شش قدم فرود آمد تا ارسلان مطهری با یک ضربه سر دقیق دروازه الغرافه را باز کند.

گل سوم ذوب آهن- در شلوغی محوطه جریمه ذوب آهن توپ به نژاد مهدی رسید تا مدافع ذوب آهن با ضربه ای محکم و دقیق توپ را به گوشه دروازه الغرافه بفرستد.

دقایق حساس:

دقیقه۳-شوت حاتم از پشت محوطه جریمه به بالای دروازه ذوب آهن رفت.

دقیقه۱۵-شوت ارسلان مطهری از پشت محوطه جریمه آرام بود و راهی به دروازه حریف پیدا نکرد.

دقیقه۲۱- پاس حاتم در داخل محوطه جریمه به علاءدین رسید تا این بازیکن با شوتی محکم توپ را به طاق دروازه ذوب آهن بکوبد.

دقیقه۲۶-شوت پای چپ عبدالعزیز حاتم به طرز خطرناکی از کنار دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.

دقیقه۴۶- بر روی یک پرتاب بلند اوت ضربه برگردان هادی محمدی در پشت محوطه جریمه به اوساگونا رسید تا مهاجم خارجی ذوب آهن با یک ضربه سر دروازه حریف را باز کند.

دقیقه۶۲-سانتردقیق حسینی از راست به داخل محوطه شش قدم فرود آمد تا ارسلان مطهری با یک ضربه سر دقیق دروازه الغرافه را باز کند.

دقیقه۷۰-شوت السالمی از داخل قوس محوطه جریمه با واکنش زیبای رشید مظاهری راهی کرنر شد.

دقیقه۷۶- دروازه بان الغرافه با خروجی به موقع یک تک به تک از اوساگونا گرفت.

دقیقه۷۷-ضربه ارسلان مطهری با برخورد به مدافع الغرافه راهی کرنر شد.

دقیقه۷۸ - در شلوغی محوطه جریمه ذوب آهن توپ به نژاد مهدی رسید تا مدافع ذوب آهن با ضربه ای محکم و دقیق توپ را به گوشه دروازه الغرافه بفرستد.

دقیقه۲+۹۰- ضربه طارمی در دهانه دروازه با واکنش زیبای رشید مظاهری برگشت داده شد.

دقیقه۴+۹۰-ضربه حاتم را مظاهری درازکش جمع کرد.

اتفاق ویژه:

بازگشت ذوب آهن و تغییر نتیجه شکست به پیروزی مهم ترین اتفاق این بازی بود.

بهترین بازیکن:

در ترکیب بازیکنان ذوب آهن همه خوب بودند اما اوساگوناف رشید مظاهری، نژاد مهدی و ارسلان مطهری از چهره های شاخص این بازی بودند.

کد خبر 368181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.