دریافت مالیات از کارانه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها 

با تصویب نمایندگان مجلس از کارانه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی مالیات دریافت می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور با پیشنهاد اصلاح و رفع ابهام بند (الف) تبصره شش این لایحه با  ۱۳۷رأی موافق، ۴۸ رأی مخالف و دو رأی ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. بند (الف) تبصره شش این لایحه در مورد دریافت مالیات پلکانی از کارانه اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

در این تبصره مالیات به صورت پلکانی از ۱۰ تا ۳۵ درصد و بر اساس دستمزدها محاسبه شده بود، اما استثنایی آمده که حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی، حق‌التدریس، حق‌التحقیق و حق پژوهش ۱۰ درصد محاسبه شود.

همچنین احمد امیرآبادی، عضو هیئت رئیسه مجلس در پیشنهادی خواستار حذف این استثنا شد و گفت: باید اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و دانشگاه علوم پزشکی نیز مانند سایرین به صورت پلکانی بر اساس درآمد خود مالیات بپردازند، اما نمایندگان با حذف این استثنا مخالفت کردند.

در ادامه محمد دهقان نماینده مردم چناران و طرقبه و نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی پیشنهادی ارائه داد که بر اساس آن از کارانه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و دانشگاه های علوم پزشکی مالیات پلکانی دریافت شود و شامل معافیت‌ها نباشند. وی گفت که پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه و نماینده دولت نیز با این پیشنهاد موافق است.
 

کد خبر 368155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.