سرفصل‌های مهم تخت فولاد در بودجه ۹۸

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی تخت فولاد اصفهان گفت: ساماندهی محوطه‌ها و سنگ قبور شاخص تخت فولاد از سرفصل های مهم تخت فولاد در بودجه ۹۸ است.

سیدعلی معرک‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: بودجه مجموعه فرهنگی تاریخی تخت فولاد اصفهان برای سال آینده  ۱۷ میلیارد و ۴۲۵ میلیون تومان در شورای شهر تصویب شده که از این میزان چهار میلیارد و ۴۲۵ میلیون تومان برای مرمت و ساماندهی طرح‌های عمرانی تخت فولاد و ۱۳ میلیارد تومان نیز برای پروژه‌های تملکی و آزادسازی این مجموعه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه نورپردازی بقاع، تکایا و محوطه‌ها در سال ۹۸ انجام خواهد شد، افزود: مراحل پایانی مرمت و ساماندهی تکیه میرفندرسکی در سال آینده انجام می‌شود.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی تخت فولاد اصفهان ادامه داد: ساماندهی و بدنه‌سازی اطراف تخت فولاد، بازسازی ورودی‌های تاریخی مجموعه تخت فولاد و ساماندهی گذر گردشگری بابا رکن الدین جزء پروژه‌های شاخصی است که بعد از طی کردن مراحل قانونی و کسب مجوزات لازم از مراجع ذی‌صلاح در سال آینده اجرایی خواهد شد و می‌تواند منشأ تغییر و تحولات خوبی در مجموعه تخت فولاد باشد.

وی تصریح کرد: ردیف‌های اعتباری زیر ۳۰ تا ۴۰ درصد بودجه به بحث‌های مستمر مانند ساماندهی فضای سبز، نظافت و رفت و روب تعلق می‌گیرد.

معرک‌نژاد با بیان اینکه اجرای پروژه‌های شاخص می‌تواند باعث تحرک ویژه در مجموعه تخت فولاد باشد، گفت: در حوزه فرهنگی نیز پروژه‌ها و برنامه‌های خاص و ویژه‌ای تدارک دیده شده است که بخشی از آنها را همچون ویژه برنامه‌هایی مانند «ناگفته‌های شنیدنی»، «تدوین تاریخ شفاهی تخت فولاد»، «برنامه گردشگری از یاد نرفتنی‌ها» و موضوعات و برنامه های متعدد دیگر را در سال جاری پیگیری می‌کنیم و درصدد هستیم این برنامه‌ها را با کیفیت بالاتر همراه با ایجاد جذابیت و آیتم‌های مورد علاقه شهروندان درسال ۹۸ اجرایی کنیم.

کد خبر 368010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.