توزیع ایران چک‌های جدید و آغاز پروازهای "قطرایرویز" در اصفهان

شهر، استان اصفهان و کشور در هفته‌ای که گذشت با اخبار و رویدادهای مهم اقتصادی همراه بود اما شاید بتوان از جمله مهمترین اخبار اقتصادی کشور و شهر اصفهان را به ترتیب توزیع ایران چک‌های جدید در کشور و آغاز پروازهای "قطرایرویز" نام برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بانک مرکزی اعلام کرد که از روز دوشنبه (پانزدهم بهمن‌ماه سال‌جاری) ایران چک‌های جدید با شاخصه‌های نوین امنیتی توسط بانک‌های عامل توزیع می‌شود و این بانک به میزان نیاز مبادلات مردم در ایام پایانی سال به صورت روزانه و تا ٢٩ اسفند ماه اقدام به توزیع ایران چک جدید خواهد کرد. البته ایران چک‌های فعلی کماکان معتبر است و همچنان در چرخه مبادلات باقی خواهند ماند.

روز دوشنبه هفته ای که گذشت اصفهان میزبان شرکت هواپیمایی قطرایرویز شد و مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان از آغاز پروازهای شرکت هواپیمایی قطرایرویز (Qatar Airways) در مسیر دوحه – اصفهان-دوحه خبر داد. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته دو روز در هفته در روزهای دوشنبه و جمعه، هواپیمای ایرباس ۳۲۰ این شرکت در ساعت ۰۴:۰۰ بامداد از مبدا دوحه وارد فرودگاه اصفهان شده و در ساعت ۵:۲۰ دقیقه، اصفهان را به مقصد فرودگاه حمد دوحه ترک می کند.

دیگر خبرهای اقتصادی هفته گذشته به شرح زیر است؛

** بازار سکه و ارز فقط در ابتدا و انتهای هفته ای که گذشت کاهش را تجربه کرد اما در روزهای میانی روندی صعودی داشت.

** پانزدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی اصفهان از شانزدهم بهمن ماه با حضور ۹۰ مشارکت کننده از از استان های اصفهان، تهران، یزد، بوشهر، خراسان رضوی، مرکزی، همدان، فارس، کرمان، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان شرقی در شش هزار مترمربع فضای نمایشگاهی آغاز به کار کرد تا ماشین آلات فرآوری، بسته بندی، محصولات و خدمات مرتبط با این عنوان نمایشگاهی را در معرض بازدید علاقمندان قرار دهد.این نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی اصفهان به مدت چهار روز و تا نوزدهم بهمن ماه ادامه دارد.

** مدیرکل گمرک اصفهان در خصوص تسهیل واردات به ویژه برای واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی، گفت: بسته های حمایتی برای این منظور در گمرک پیش بینی شده است.

** مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با اعلام اینکه در این استان روستای بالای ۱۰ خانوار بدون برق نداریم، تصریح کرد که در سال ۱۳۵۷ در استان اصفهان فقط ۱۵۵ روستای برق‌دار داشتیم اما در پایان دی‌ماه ۱۳۹۷ این تعداد به یک‌هزار و ۳۱۴ روستا افزایش یافته است. همچنین معاون هماهنگی شرکت توزیع برق استان اصفهان اعلام کرد که میزان خاموشی‌ها در سال ۹۳ حدود ۷۵۰ دقیقه در سال بود که در سال ۹۷ این رقم به ۲۶۰ دقیقه رسیده و به طور کلی یک سوم از خاموشی‌های شرکت نسبت به چهار سال قبل کاهش یافته است.

** مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان اعلام کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی عملیات اجرایی و افتتاح ۴۰ پروژه شاخص درحوزه های راهداری، حمل و نقل و فنی و نظارت در محورهای مواصلاتی استان اصفهان آغاز خواهد شد.

** "تاخیر چهار ماهه پرداخت حق الزحمه بازرسان گاز"؛ یک کارشناس بازرسی انرژی در ساختمان با بیان اینکه از مهرماه ۹۷ تا کنون، چهار ماه است که سازمان نظام مهندسی حق الزحمه بازرسان گاز را پرداخت نکرده، به خبرنگار ایمنا گفت: به‌رغم مکاتبه‌هایی که تا کنون انجام شده، تصمیم در باره افزایش مبلغ حق الزحمه به بازرسان گاز اعلام نمی‌شود.

** "تصویب ۶۹۱۷۰ میلیارد ریال برای جبران حوادث غیر مترقبه کشاورزان"، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی با اعلام این خبر گفت که ۶۹۱۷۰ میلیارد ریال برای پرداخت غرامت کشاورزان خسارت دیده در سال جاری از حوادث غیر مترقبه و احیای واحدهای تولیدی به تصویب هیئت وزیران رسید. وزارت جهاد کشاورزی از وزارت کشور ۱۰۴۸۱۱ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرده که هیئت وزیران تا کنون اعتباری بالغ بر ۶۹۱۷۰ میلیارد ریال را مصوب کرده است.

** عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال گذشته پیشنهاد دولت برای حذف سه دهک بالای درآمدی این بود که از آزمون وسع استفاده شود، از تصویب این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق بودجه در سال جاری خبر داد.

** مدیرعامل شرکت ملی گاز از گاز رسانی به سه هزار روستای کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

** به گفته مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه شش ، عملیات تخلیه محموله یک فروند کشتی حامل ۳۳ هزار و ۷۶۱ تن برنج تایلندی از دهم بهمن ماه در استان هرمزگان آغاز شده و تاکنون شش هزار تن برنج تخلیه شده است.

** معاون مسافری شرکت راه آهن از آغاز پیش فروش بلیت قطارهای نوروز ۹۸ از ساعت هفت صبح شانزدهم و هفدهم بهمن ماه امسال به صورت اینترنتی و حضوری در سراسر کشور خبر داد و گفت که پیش فروش بلیت در یک‌هزار و ۸۰۰ مرکز عرضه بلیت های نوروز از ۲۴ اسفند تا ۱۶ فروردین ماه از ساعت هشت صبح ۱۷ بهمن به صورت حضوری آغاز خواهد شد.

** طرح استانداردسازی اورژانس و بخش NICU بیمارستان غرضی اصفهان روز یکشنبه با حضور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری رسید.

** رییس کل گمرک گفت که از ۱۳ هزار خودرو دپو شده در گمرک ۲۰۰۰ خودرو در محاکم قضایی در حال رسیدگی هستند و تا زمانی که این پرونده‌ها مختومه نشوند، مصداق مصوبه هیئت وزیران برای ترخیص نخواهد بود و قرار شده ۱۱ هزار خودروی دیگر (زیر ۲۰۰۰ سی سی) هم که تا تاریخ نهم آذرماه سال جاری به گمرکات وارد شده و قبض گمرک داشته باشند، با ثبت سفارش معتبر ترخیص شود. خودروهای دپو شده در گمرک ۱۰ هزار شاکی دارد.

** "نگرانی برای تامین ارز صادرات و واردات وجود ندارد"، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اعلام این مهم، افزود: این بانک در بخش خدمات ارزی سازو کارهای تخصصی و ویژه ای را برای شرایط خاص تدارک دیده است به گونه ای که صادرکنندگان و واردکنندگان مواد اولیه به هیچ عنوان در دریافت خدمات ارزی مشکلی حس نخواهند کرد.

** مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از ادامه عرضه کالاهای اساسی در قالب تنظیم بازار با قیمت مصوب خبر داد و گفت: برای تأمین بازار شب عید، ماهانه ۲۰ هزار تن برنج وارداتی و ۱۰ هزار تن شکر برای مصارف خانوار عرضه می شود. در حوزه تأمین کالاهای اساسی مانند برنج، روغن و شکر در ایام عید مشکلی نداریم و جریان توزیع به گونه‌ای است که از مهرماه امسال ماهانه ۱۰ هزار تن برنج و در ماه های پایانی سال ۳۰ هزار تن برنج در قالب تنظیم بازار از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف عرضه می شود.

** رییس کل بیمه مرکزی از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم بیمه شخص ثالث به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

** " آغاز اجرای پروژه پایلوت برند ملی ایران" مدیر پروژه برند شهری اصفهان با اعلام این خبر، گفت که با توجه به تجربه حاصل از برند اصفهان، در چند روز آینده پروژه پایلوت برند ملی ایران آغاز خواهد شد.

** مدیر طرح "سی‌ان‌جی" شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از اجرای طرح‌های چندگانه در سال آینده برای افزایش سهم‌ "سی‌ان‌جی" در سبد سوخت خودروها و همچنین الزامی شدن دریافت گواهی سلامت برای خودروهای گازسوز خبر داد.

با اجرایی شدن این طرح‌های چندگانه در مجموع در مصرف روزانه ۲۰ میلیون لیتر فرآورده در کشور صرفه‌جویی خواهد شد.

** در جریان سفر عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی ایران به کشور عراق و دیدار وی با رییس کل بانک مرکزی عراق، مکانیزم پرداخت مالی بین ایران و عراق تعیین و جزییات آن به امضاء دو طرف رسید.

** مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران گفت که فروش اینترنتی گوشت تنظیم بازاری با کدملی و کدپستی آغاز شد و دو فروشگاه جدید هم به زودی اضافه می‌شود. وی افزود :فروش اینترنتی گوشت تنظیم بازاری آغاز شده و امیدواریم که این روش، نحوه توزیع گوشت در بازار را سامان بدهد.

** آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که ۷۱‌ میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود دارد و اکنون پهنای باند آنتن دهی تلفن همراه در کشور ۱۰۰ درصد است. از سال ۹۲ تا ۹۶ اولویت کاری دولت توجه به اجرای دقیق «شهروند دیجیتال» بود و در اجرای این طرح به موفقیت های قابل توجهی رسیدیم و اکنون ۵۸ درصد از جاده ها و ۶۶ درصد روستاهای کشور از اینترنت برخوردار هستند.

** مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های کشور در پاییز سال‌جاری با عملکرد فصل مشابه سال قبل نشان‌دهنده کاهش ۲۰ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

** نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد که دلیل اصلی افزایش قیمت طلا و جواهرات افزایش نرخ دلار است، انس جهانی طلا تغییر چندانی نکرده است و تاثیری در این افزایش قیمت نداشته است.

کد خبر 367073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.