۴۰ برنامه در منطقه ۱۴  اجرا می‌شود

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان از اجرای ۴۰ برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این برنامه‌ها شامل جشنواره فرهنگی تفریحی، جشن های محلی، نمایشگاه صنایع دستی، جشنواره تزئین غذا، بازی های بومی، اکران فیلم و ... است.

علی شمسی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با اشاره به لزوم گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و تقارن آن با ایام فاطمیه، اظهارکرد: تمام برنامه‌های دهه فجر شامل جشن‌ها و جشنواره‌ها در منطقه ۱۴ از هفتم بهمن ماه آغاز و تا ۱۵ بهمن قبل از شروع ایام فاطمیه دوم به اتمام خواهد رسید.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان در ادامه به تشریح برنامه‌های فرهنگی، هنری، تفریحی و ورزشی این منطقه پرداخت و گفت: در کمتر از ۹ روز، بیش از ۴۰ عنوان برنامه در سطح منطقه برگزار می‌شود.

شمسی از برگزاری جشنواره بازی و صنایع دستی در ورزشگاه امام خمینی ره در نوبت صبح و عصر خبر داد و افزود: نوبت صبح از ساعت ۸ الی ۱۳ در سه سانس برای مدارس منطقه برنامه‌ریزی شده است؛ سانس عصر از ساعت ۱۵ الی ۲۰ پیش بینی شده که در این ساعت میزبان عموم شهروندان و مراکز فرهنگی، پایگاه های بسیج و مساجد منطقه خواهیم بود.

وی ادامه داد: این جشنواره در دو بخش اجرا می‌شود که بخش اول به جهت اولویت در اجرای برنامه های نشاط بخش و تفریحی طراحی شده است که در آن مخاطب وارد یک صحنه بازی شده و می تواند از ۵۰ مدل بازی این جشنواره استفاده کند، بخش دوم شامل ۳۰ غرفه صنایع دستی است که هدف آن شناسایی و معرفی استعدادها است که قطعا در رشد و بلوغ اجتماعی آنان موثر خواهد بود.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان اضافه کرد: بانوان به عنوان اصلی ترین ستون خانواده می‌توانند نقش موثرتری در توسعه فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی ایفا کنند، خوشبختانه بانوان این منطقه از توانمندی و قابلیت های بسزایی درحوزه‌های مختلف هنری، علمی، اجتماعی و.....برخوردار هستندکه زنان توانمند و کارآفرین درجشنواره چهلستون اصلی تولیدات خود را ازجمله هویت غذایی، صنایع دستی، هنرهای تجسمی و... در معرض دید عموم همه علاقمندان گذاشته و به فروش می‌رسانند که از بعد اقتصادی به خانواده کمک شایانی می‌شود.

شمسی خاطرنشان کرد: همایش بزرگ پیاده روی یکی از برنامه‌های فرهنگی، تفریحی منطقه ۱۴ است که در این برنامه که همزمان با لحظه ورود حضرت امام(ره) به میهن آغاز می‌شود، شهروندان منطقه از انتظار به سمت فرهنگسرای دارک پیاده روی کرده و سپس جهت غبار روبی شهدای انقلاب در گلستان شهدا برنامه‌ای برگزار می‌شود

وی تصریح کرد: جشن‌های "چهلچراغ" عنوان ویژه برنامه‌های مناسبتی است که در مراکز فرهنگی منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان همچون فرهنگسرای دارک و انتظار برگزار می‌شود.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان از برگزاری جشنواره تزیین غذا نیز خبر داد و گفت: این جشنواره با موضوع تزیین غذا به رنگ های پرچم کشور در محل فرهنگسرای انتظار برگزار می‌شود؛ جشنواره قرآنی حبل المتین، حلقه شادی، جشن کودکانه به رنگ نشاط، نشست های انقلابی، مسابقات ورزشی و تجلیل از فعالان فرهنگی از دیگر عناوین برنامه‌های فرهنگی، هنری منطقه ۱۴ است که در ایام الله دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

شمسی گفت: برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت چهل سالگی انقلاب، با مشارکت ادارات و سازمان‌های دولتی، مراکز و مجموعه‌های خصوصی و نهادهای مردمی در طول ایام الله دهه فجر امسال با هزینه‌ای بالغ بر ۱.۵ میلیارد ریال برگزار خواهد شد.

کد خبر 366070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.