مریم گلی، گیاه دارویی زنان!

مریم گلی از گیاهان دارویی موثر در درمان بیماری‌های زنان است که از تغییرات شدید و غیرعادی هورمونی جلوگیری می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مریم گلی، گیاه تلخ مزه‌ای است که رایحه‌ خاصی دارد و در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای دارد. این گیاه ضدمیکروب، کاهش‌دهنده میل جنسی، قاعده‌آور، ضدسرطان، ضدآلزایمر و پایین آورنده فشار خون است و از جمله گیاهان دارویی است که در تسکین‌ گلودرد موثر است. 

یکی از بیماری‌های شایع فصول سرد سال، گلودرد است که در اثر ویروس، باکتری یا مواجه شدن با موادی مانند آلاینده‌های هوا به وجود می‌آید. تقویت سیستم ایمنی از راهکارهایی است که در تخفیف علائم سرماخوردگی مانند گلودرد اثر مثبت دارد و گیاه مریم گلی نقش موثری در افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن بازی می‌کند.

همچنین این گیاه یک محرک قوی برای کبد، جریان صفرا و بهبود گردش خون محسوب می‌شود. مریم گلی در درمان التهابات حلق، ورم لثه، زخم معده و دردهای معده موثر است. توصیه می‌شود افراد برای درمان زخم‌هایی که دیر خوب می‌شوند ، گیاه  مریم گلی را دم کنند و آن را بر روی محل مورد نظر  کمپرس کنند.

از آنجا که این گیاه بیماری‌های زنان را تا حد زیادی برطرف می‌کند از آن به عنوان گیاه زنان یاد می‌شود. گیاه مریم گلی علائم قاعدگی مانند حالت تهوع ،سردرد، سرگیجه و گرگرفتگی را درمان می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این گیاه کاهش میزان خونریزی قاعدگی است که افراد زیادی از آن رنج می‌برند.

خونریزی شدید قاعدگی، میزان آهن بدن را کاهش می‌دهد و فرد را در معرض خطر کم خونی آهن قرار می‌دهد که علائم آن شامل ضعف، رنگ پریدگی و خستگی است. اگرچه رژیم غذایی نقش موثری در بهبود کم خونی ناشی از فقر آهن دارد، اما مشکل اصلی کم خونی، قاعدگی‌های شدید و با خونریزی زیاد است که گیاه مریم گلی، شیوه‌ای موثر در درمان آن محسوب می‌شود.

اکنون مدت زیادی است که از این گیاه دارویی برای درمان خونریزی‌های شدید زنان استفاده می‌شود. موضوع مهم اینکه گیاه مریم گلی دارای روغن‌های ضد تشنج و تانین‌ها است که مانع تعریق می‌شود و درد و خونریزی شدید را کاهش می‌دهد. همچنین این گیاه ترشح هورمون استروژن را افزایش می‌دهد و از تغییرات شدید و غیرعادی هورمونی در دوران قاعدگی می‌کاهد.

کد خبر 364697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.